Amerikan otomotiv endüstrisinin en sportif arabalarından biri olan Chevrolet Corvette (diğerleri de Dodge Viper ve Ford GT) bu yıl yenilenecek. Yeni Corvette'in nasıl birşey olacağı uzun süredir merak ediliyordu ve amatör tasarımcılar Chevrolet'nin basına verdiği "teaser" fotoğraflara bakarak 2014 Corvette'i çizmeye çalışıyorlardı. Artık böyle birşey yapmalarına gerek yok, çünkü Chevrolet yeni spor otomobilini tanıttı.
2014 Corvette Stingray alıştığımız profilini korumuş, yani yine uzun bir burnu ve GT tarzı arka kısmı var. Alışılmadık kısmı ise ön tasarımdaki Ferrari görünümü. Bunun bir Corvette olduğunu bilmeyen çoğu kişi bu arabayı önden gördüğünde bir Ferrari zannedebilir. Arka kısımda ise daha "Chevtolet'msi" bir görünüm var. Özellikle Camaro'da da gördüğümüz çift dörtgen biçimli arka farlar bu aracı diğer markaların spor otomobillerinden ayırıyor. Ortada toplanmış dört tane egzost çıkışı ise harika görünüyor.
Önceki Corvette modellerinin dış tasarımı beğenilse de iç mekan tasarımları pek hoşa gitmiyordu. GM tasarımcıları bu sefer iç mekanla da biraz uğraşmışlar. Tam anlamıyla "şık" diyemeyiz belki, ama sürücünün kendisini bir yarış arabasının kokpitinde zannetmesini sağlayacak kadar sportif bir kabin tasarlamışlar. "Sürücü odaklı" konsol tasarımı yeni birşey değil, ama burada gördüğümüz gibi konsolun iki ayrı parça olarak tasarlanması ve tüm kontrollerin sürücüye dönük olması (yolcuyu sanki ana kabine bağlı ayrı bir kabinde seyahat ediyormuş gibi gösteriyor) aslında eski bir GM şirketi olan Saab'ın buluşu. Saab satıldı, ama patentlerinin çoğu GM'de kaldı. Çoğu üretici simetrik konsollar tasarlarken Saab böyle yamuk, ama daha işlevsel konsollara sahip arabalar yapıyordu. GM'in aklı sonunda başına gelmiş, ellerindeki fikirleri daha iyi kullanmaya başlamışlar. Ben kabini beğendim. Bir Porsche veya Lamborghini kokpiti kadar heyecan verici olmasa da gayet iyi olmuş.
Çocukluğumdan beri severim Corvette'i, bu yeni versiyonunu da çok beğendim. Bu öyle hayranlıktan dolayı oluşan bir beğeni değil, Chevrolet gerçekten özenerek tasarlamış bu arabayı. Hafif olsun diye aluminyum platform kullanılmış, ağırlık dağılımı ideal (50/50) hale getirilmiş. 6.2 litrelik V8 motorun (450HP güç üretiyor) aşırı yakıt tüketmesini engellemek için silindir deaktivasyonu gibi sistemler de araca eklenmiş. Tabi gerçek performansı testlerde göreceğiz, ama GM bu sefer Avrupalı rakiplerinin karşısında fazla ezilmeyecek gibi görünüyor. Bugün itibariyle Detroit'te başlamış olan otomobil fuarında tanıtılan 2014 Chevrolet Corvette Stingray'i bu yılın sonlarına doğru yollarda (tabi bizim yollarımızda değil, Amerikan yollarında) görebileceğiz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder