Toyota'nın kompakt hatchback sınıfındaki temsilcisi Auris bu yıl yenilenecek. Daha önce "yanlışlıkla" sızdırılan bir broşürde yeni Auris'i zaten görmüştük. Tabi o fotoğraflar çok net değildi, ama yine de arabanın neye benzeyeceği konusunda genel bir fikir veriyordu. Dün (bu satırların yazarı bayram tatilinde miskinlik ederken) Toyota yeni Auris'i basına resmen tanıttı. Arabanın asıl tanıtımı Paris'teki fuarda olacak, ama en azından yetkili kaynaklardan gelen fotoğraflar ve bilgiler var elimizde.
Daha önce de yazmıştık, aynı şeylerin tekrar gibi olacak ama tasarımdan biraz bahsetmeden olmaz. Yeni Auris eski modele göre oldukça farklı bir tasarıma sahip. Hatta, yeni Yaris'i saymazsak diğer Toyota modellerine göre tamamen farklı bir tasarıma sahip. Yaris'in biraz daha büyütülmüşü gibi duran 2013 model Auris bana daha çok Hyundai ve Kia modellerini anımsattı. Yine de genel anlamda şık bir araba olmuş, çirkin bulmadım ben. Tabii ki gönül tamamen özgün, piyasadaki hiçbir arabaya benzemeyen, hiçbir modeli andırmayan bir Auris ister ama maalesef bu istekler gerçekçi değil artık. Üreticiler birbirlerinden ilham alarak tasarım yapıyorlar, aynı sınıftaki modeller de birbirini andırıyor. Eski Auris'in tamamen yuvarlak hatlardan oluşan bombeli ve balonumsu tasarımına karşın yeni Auris köşeli ve sert bir tasarımla gelecek. Bu biraz zevk meselesi olduğundan fazla yoruma girmek istemiyorum, zaten yeni Auris'in asıl güzelliği de kaportasının altında.
Yeni Auris'in iç mekanında malzeme kalitesi arttırılmış. Kapılarda ve konsolda yumuşak plastik kullanılmış. Kapılardaki kol dayamalarına uzun süreli kullanımda dirsekler çürümesin diye yumuşak yastıklı kaplama (altında sünger olan kumaş kaplama işte) eklenmiş. Üst donanım seviyelerinde konsolda deri ve mat aluminyum kullanılacağı söyleniyor, ama o donanım paketleri bizim sınırlarımızdan içeri hiç girmeyebilir. Önceki Auris'te bulunmayan komple cam tavan da aksesuar listesine eklenmiş. Eski Auris'e göre daha uzun ve daha geniş olan yeni modelin tavanı biraz alçaltılmış. Toyota yetkililerine göre bu alçak tavan ve yeni platform sayesinde 2013 Auris piyasaya çıktığında kompakt sınıf standart (yani sportif versiyon filan olmayan) hatchback modelleri arasında ağırlık merkezi yere en yakın model olacakmış. Tavanın alçalması ve yeni keskin hatlı tasarım Auris'in aerodinamik başarımını da etkilemiş. 0.28 olarak belirtilen rüzgar direnci diğer arabalarla karşılaştırıldığında gayet başarılı görünüyor. Bir diğer güzellik de süspansiyon sisteminde ve altyapıda yapılmış. Süspansiyonlar "dirileştirilmiş", yeni bir çelik alaşımı sayesinde de Auris hem hafifletilmiş (40 kilogram kadar) hem de burulma direnci arttırılmış. Toyota yetkilileri yeni modelin eskisine göre çok daha iyi yol tutacağını söylüyorlar. Basın bülteninde hibrit model haricinde üç farklı motor seçeneğinden bahsetmişler. 1.6L ve 1.33L hacminde benzinli motorlarla 1.4L hacmindeki dizel motordan oluşan bu üç motor seçeneği önceki modelden aynen taşınmış gibi görünüyor. Şanzımandan ise hiç bahsedilmemiş. Eğer yeni Auris başarılı olamazsa en büyük sorumlusu bu motor ve şanzıman seçenekleri. Eskiden en başarılı motor ve şanzımanlaır üreten Toyota şimdi piyasanın çok gerisinde kaldı maalesef. Eğer motorların güçleri arttırılmamışsa, şanzımanlar da (özellikle MultiMode isimli berbat robotize şanzıman) yenilenmemişse yeni Auris'in işi zor. 2013 Toyota Auris Paris'teki otomobil fuarının ardından Avrupa'da piyasaya çıkacak. Önceki model Türkiye'de üretiliyordu, yeni Auris İngiltere'de üretilecek. Bu yüzden Türkiye'de piyasaya sürülmesi biraz gecikebilir, ama bu yıl bitmeden yeni Auris'i yollarda göreceğimizi düşünüyorum.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder