6 Haziran 2010 Pazar

BlackBerry Curve 8520 incelemesi

Evet, bir incelemeyle daha karşınızdayım sayın okurlar. Bu sefer daha komplike birşeyden bahsedeceğim size. Başlıktan da anlaşılacağı üzere bu incelemenin konusu şu anda piyasada satılan en uygun fiyatlı BlackBerry olan Curve 8520. Baştan uyarmak isterim, bu bir uzman incelemesi değil. İlk kez BlackBerry kullanan bir kişi olarak yine bu markanın telefonları hakkında çok fazla bilgisi olmayan kişilere göre yazıyorum bu incelemeyi. Zaten bahsedeceğim ürün de fiyatı itibariyle bu kitleye hitap ediyor. Eğer halihazırda BlackBerry kullanan biriyseniz "eee, ne var yani bunda?" diyebilirsiniz, baştan uyarmış olayım.

Yukarıda da dediğim gibi BlackBerry ailesinin en uygun fiyatlı ürünü olan Curve 8520 daha çok gençler ve ilk kez BlackBerry alacak kişiler düşünülerek tasarlanmış. Özellikleri piyasadaki diğer BlackBerry modellerine göre daha kısıtlı, boyutları da biraz daha ufak. Malzeme olarak parlak plastik ve lastiğimsi mat bir kaplama kullanılmış. Ekranın hemen altındakiler hariç tüm tuşlar mat plastikten üretilmiş. Ekranın altındaki arama yapma, arama bitirme, menü ve çıkış tuşları ise parlak plastikten, zaten aynı malzeme ekranın üzerini de kaplıyor, ekranla bu tuşlar arasında herhangi bir kesinti yok. Bu tuşlar ilk bakışta dokunmatik gibi duruyor ama öyle bir özellik yok. Telefon üzerindeki tüm tuşlar basma hissini yeterince veriyor, bu konuda BlackBerry kalitesini belli etmiş. Üst sıradaki tuşların ortasında ise optik iz pedi yer alıyor. Curve 8520 BlackBerry ailesi içerisinde bu sistemi kullanan ilk cihaz. Kendisinden sonra çıkan üst model BlackBerry'lerde de aynı sistem kullanılmış, benzer bir teknolojiyi Nokia'nın E72 modelinde de görebilirsiniz. Hassasiyetini menüden ayarlayabildiğiniz bu iz pedi bilgisayarınızdaki fare gibi iş görüyor, diğer telefonlardaki yön tuşlarının yerini alıyor. Kullanmaya alıştıktan sonra klasik yön tuşlarına göre çok daha rahat hissettirdiğini söylemeliyim. Nokia E72 kullanan bir arkadaşım kendi telefonundakinden daha başarılı buldu 8520'nin iz pedini. İz pedi de zaten kendince bir tuş, üzerine bastığınızda tüm telefonlardaki orta tuş vazifesini yapıyor. Telefonun sağ yanında ses yükseltme - alçaltma ve kamera, sol yanında ise sesli arama tuşları bulunuyor. Lastik kaplamanın altında kalan bu tuşlara farklı görevler atamak ta mümkün. Cihazın tepesinde ise medya oynatıcıyı yönetmeye yarayan tuşlar var. Bu tuşlar da BlackBerry ailesi içerisinde ilk kez bu telefonda kullanılmış. Curve 8520'nin üzerinde giriş - çıkış olarak yalnızca USB ve kulaklık bağlantıları var. USB bağlantısı bazı Nokia modellerinde de kullanılan mikro-USB formunda. Kulaklık bağlantısı ise klasik 3,5mm formunda, bu da oldukça iyi bir özellik. Ürünün yanında verilen kulaklıklar yeterli kalitede, yine de daha üstün ses kalitesi isterseniz kendi seçiminiz olan kulaklıkları da kullanabilirsiniz. Telefonun arka kapağı ise parlak plastikten üretilmiş ve üzerine metalik BlackBerry logosu işlenmiş. Parmak izlerini çok belli eden bu malzeme temizken olduk.a şık duruyor.

Gelelim Curve 8520'nin teknik özellikleri ve yazılımına. Cihaz 65000 renk gösterebilen 320x240 piksel çözünürlükte bir ekrana sahip. 2,46" büyüklüğündeki bu ekran pek te teknoloji harikası sayılmaz, piyasadaki çoğu telefonda benzer ekranlar kullanılıyor. Yine de renkleri ve parlaklığı ortalamanın üzerinde. Özellikle video izlerken kalite farkediliyor. Video demişken, cihaz pek çok video ve ses formatını destekliyor, hepsini burada sayarsam bir paragrafı onlara ayırmam gerekir. Şu kadarını söylersem yeterli olacaktır sanırım: How I Met Your Mother dizisinin netten indirdiğim bir bölümünü herhangi bir dönüştürme işlemi yapmadan 175MB boyutuyla hafıza kartına attım, takılmadan gayet kaliteli şekilde oynattı. Bu da bence bir telefon için yeterli video becerisi demek. Telefonun ses kalitesi de oldukça iyi, hem görüşme konusunda hem de dışarı ses verme konusunda hiçbir sıkıntı yaşanmıyor. Beraberinde ofis dokümanlarını açmak için Documents to Go isimli ofis pakedi geliyor. Standart versiyon olan bu paket yeni dosya oluşturamıyor, sadece mevcut olanları görüntülüyor. BlackBerry'nin menüleri ise oldukça sade. İlk başta yadırganan bu sadelik alıştıkça hoşa gitmeye başlıyor. Telefon üzerinde 512MHz hızında bir işlemci ve 256MB boyutunda ram bulunduruyor. Bu donanım sade menülerle birleşince bizlere akıcı bir kullanım vaadediyor. Kısacası, bu telefondan "cicili bicili" menüler beklemeyin. Research In Motion firması cihazlarını hızlı kullanıma odaklamayı tercih etmiş, bence de iyi yapmış. Telefon 256MB dahili depolama alanına sahip, istenirse Micro-SD kartlarla bu kapasite arttırılabilir. Curve 8520 kağıt üzerinde 408 saat bekleme süresi ve 4,5 saat konuşma süresi vaadediyor, ancak normal kullanımda telefonun pili 2 gün civarı dayanıyor. Yoğun kullanımda ise her gün şarj etmek gerekiyor. Sürekli bağlı kalan GPRS telefonun pilinin çabuk tükenmesinin en büyük sebebi gibi görünüyor. Bu cihazın pil ömrü konusunda çok başarılı olduğu söylenemez, ama akıllı telefonların çoğunda bu zaaf var.

BlackBerry Curve 8520'de GPS ve 3G yok. GPS olmaması çok büyük bir eksiklik değil belki ama 3G olsaydı bu telefona çok şey katardı. Yine de EDGE hızındaki bağlantı mail okumaya yetiyor. Telefonun web tarayıcısı yeterince hızlı ancak Flash desteği yok. Yine de kullanım açısından rahat olan tarayıcı iz pediyle oldukça uyumlu çalışıyor. Curve 8520 2,0 megapiksel çözünürlükte bir kameraya sahip. Modanın oldukça gerisinde kalan bu kamera otomatik odaklamaya ve flaşa da sahip değil. Telefonuyla fotoğraf çekmek isteyenler bu durumdan pek memnun kalmayacaklar. Bağlantı konusunda ise Curve 8520 oldukça yeterli; bu cihaz Bluetooth 2.0 ve WiFi 802.11 B/G destekliyor. Ayrıca 850/900/1800/1900 MHz şebeke desteğiyle dünya üzerindeki neredeyse tüm operatörlerle (EVDO gibi farklı standartları kullanan operatörleri saymazsak) çalışabiliyor.

BlackBerry Curve 8520'nin neredeyse tüm özelliklerinden bahsettim, ama en önemli konuyu sona bıraktım. Bu cihaz herhangi bir akıllı telefonla karıştırılmamalı, çünkü bu bir BlackBerry. Bunu marka havası atmak için söylemiyorum, devamını okuyunca siz de bana hak vereceksiniz. BlackBerry sadece bir telefon değil, aynı zamanda bir hizmet. Operatörden BlackBerry hizmeti (BIS) almadıkça bu telefonu "akıllı" yapan özelliklerin çoğu kullanılamıyor. Bu hizmetin fiyatı da operatöre göre değişiyor, eğer ilgileniyorsanız kullandığınız telefon firması ile görüşüp ücretleri ve şartları görüşmelisiniz. BlackBerry hizmeti sayesinde 10 adete kadar e-posta hesabı doğrudan telefona yönlendiriliyor. Push isimli bu teknoloji sayesinde telefon sürekli posta kutularına bağlı kalmaktan kurtuluyor, tam tersine gelen postalar tıpkı bir kısa mesaj gibi operatör tarafından telefona aktarılıyor. Aynı şekilde e-posta göndermek te mümkün, yani kısa mesaj kıvamında e-posta hizmeti sağlıyor BlackBerry. Bu sistemin bir güzelliği de hızlı çalışması, postalar hiç gecikmeden telefona ulaşıyor. Bu hizmetin haricinde operatör telefona "servis kitabı" denen dosyaları gönderiyor. Bu servis kitapları sayesinde telefonun özelliklerini kullanmak mümkün oluyor. Mesela, Windows Live Messenger programını BlackBerry'me yüklediğimde kendi kablosuz ağımdan bile bağlantı kuramadım. Bu hizmet dahi servis kitaplarına bağlı olarak çalışıyor. Operatör gerekli servis kitabını yollamadıkça yazılım sunucuya bağlanamıyor. üçüncü parti yazılımlar bu bağımlılığa sahip değil, ama onların kalitesi de her zaman yeterli olmayabiliyor. Kısacası, BlackBerry demek bir akıllı telefon demek değil, akıllı telefon + bağlantı hizmeti demek. BIS hizmeti olmadan BlackBerry kullanmak Ferrari alıp minibüs yolunda kullanmak gibi birşey. Eğer böyle bir hizmeti alma niyetiniz yoksa sadece bu telefondan değil, tüm BlackBerry ailesinden uzak durun derim.

Curve 8520 ülkemizde 620,- TL civarına satılıyor. İlk bakışta yüksek gelen bu fiyat ürünün kalitesi ve sunduğu bağlantı özellikleri değerlendirildiğinde makul görünüyor. Yazının başından beri "uygun fiyatlı" diyorum, aslında 620,- TL bir telefon için çok ta uygun bir fiyat değil. Yine de BlackBerry ailesi içerisinde en ucuz telefonun bu olduğunu ve kendisinden sonra gelen üründen %30-35 daha ucuz olduğunu söylersem neden "uygun fiyatlı" dediğim anlaşılacaktır. Kısacası, BlackBerry Curve 8520 benim beğenimi kazandı. Eğer posta kutularınızla bağlantınızı hiç koparmamak ve her an MSN, Yahoo gibi servislere girebilmek istiyorsanız bir göz atın derim. Bunun aylık bir maliyeti olduğunu da gözden kaçırmamalısınız, "benim evde ve işte kablosuz bağlantım var, GPRS'le işim olmaz" demeyin. Bu telefon diğer akıllı telefonlara benzemiyor, operatörden BIS hizmeti almadığınız takdirde bu cihazın 200,- TL civarına satılan standart telefonlardan hiçbir farkı kalmıyor. Sonuç olarak, BlackBerry dünyasına en uygun fiyatla girmek isteyenler Curve 8520'yi akıllarının bir köşesine yazmalılar, sadece uygun fiyatlı akıllı telefon peşinde olup BIS gibi hizmetlere para vermek istemeyenler ise diğer markaların benzer fiyatlı modellerine bakmalılar.

54 yorum:

  1. pardon birşey söylemek istiyorum bende geçenlerde curve 8520 aldım ve memnunum ama bu windowslive messenger kullanmak için bile bis ayarı mı yapmak gerekiyor illaki?

    YanıtlaSil
  2. evet :D bis alman gerekir pekibende soru sorayım sana ödeşelim :D iş için mi aldın bireyselmi ve memnunmusun??

    YanıtlaSil
  3. bireysel olarak aldım şu an için memnunum ses kalitesinin iyi olması ve internette rahatça gezinmek benim tek sorunum yurt dışına çıkıp çıkmama durumum belli olmadıgı içni faturalı hat alamamam yani birnevi konturlu hat kullanıyorum hala bis ayarıda avea için faturalı dediler ama turkcellde aylık 400 konture olabiliyomuş sanırım bunu araştırıyorum ama blackberry kullananların dediği şey çok dogru bis ayarı yapılmadan sıradan telefonlardan farkı yok :)

    YanıtlaSil
  4. İnternette rahatça gezebilmek için Bolt Browser öneririm. Wireless bağlantı olduktan sonra harika oluyor. Sanırım BIS gerektirmiyor.

    YanıtlaSil
  5. ben bis aldım gayet iyiymiş yani bakalım 1 ay boyunca denicem şimdilik hoşuma gitti

    YanıtlaSil
  6. yukarıda anlatılan sorunları hiç yaşamadım bence blackberry mükemmel bi telefon vodafone sorun çıkartıyor olabilir..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vodafone kurumsal satış temsilcileri curve 8520 kullanıyor vodafone da sorun yok

      Sil
  7. bende blackberry curve almayı düşünüorum ama bi sorum olacak 3g hızı bahsedildigi üzere sadece görüntülü konusma deil aynı zamanda hızlı internet d demek..yani görüntülü konusma derdinde deilim ama wireless ve bis olmadan operatörden internet paketii karşılığında internet kullanabilecekmiyim?

    YanıtlaSil
  8. GPRS bağlantısı ile kullanabilirsin. Telefonda 3G özelliği yok. Sadece görüntülü konuşma değil, hiçbir 3G bağlantısı yok. EDGE destekli GPRS var. Yine de BIS paketiyle kullanmanızı öneririm, çok daha ucuz oluyor. Ayrıca, BIS olmadan telefonun hiçbir tarafı düzgün çalışmıyor. Ben de senin gibi düşünmüştüm ilk başta. Evde ve işyerimde WiFi var, oralardan bağlanırım demiştim. Telefona Windows Live Messenger kurdum, ama hiçbir şekilde bağlanamadım. Kendi WiFi bağlantım üzerinden WLM kullanmak için bile BIS gerekiyormuş. Bu sadece bir örnek, telefonun çoğu özelliği için BIS gerekli. BIS almadan kullanacaksan bu telefona boşuna para verme, Q klavyeli daha uygun fiyatlı bir telefon al. Özellikler pek farketmeyecektir. BIS alıp gerçek Blackberry kullanıcısı olacaksan tavsiye ederim. Biraz bekleyebilirsen bunun yerine Curve 3G (9300) modeli geliyor, yurtdışında satışa çıktı. Onu bekleyip aşağı yukarı aynı fiyata daha güncel bir telefona sahip olabilirsin.

    YanıtlaSil
  9. açıklayıcı bi yazı olmuş teşekkürler.

    BB alıcak arkadaşlara bende bi tavsiyede bulunayım eğer BİS almayacaksanız hiç almayın 3310 alın daha iyi tuş karmaşanız olmaz :D :D

    YanıtlaSil
  10. ya ben çok kararsız kaldım size birkaç soru sormak istiyorum. şuan nokia 5610 kullanıyorum ve klavyeli bir telefon istiyorum. bb e takılmış durumdayım 9780 modeli çok hoşuma gitti ama vodafone da 1600e falan geliyor,tamam sınırsız net bis üyeliği falan içinde ama çok fazla bence çünkü fazla internete giren biri değilim öyle her dakika maillerime bakma şeyimde yok. sadece en fazla 1000 i geçmeyecek ve 5610dan daha yüksek birşey istiyorum. 9780 çok pahalı geldi bir yandanda bb i ilk defa kullanıcam acaba 8520 mi alsam diye düşündüm ama özellikleri de çok düşük geldi. interneti fazla kullanmıyorum ama çok mesajlaşıyorum acaba 8520 nin klavyesi nasıl rahat mı? interneti fazla kullanmayan ve çok mesajlaşan biri olarak 8520 i önerir misiniz veya bunun dışında başka bir telefon modeli önerebilir misiniz ama klavyeli? :)

    YanıtlaSil
  11. Eğer 8520 ile 9780 arasında bir model arıyorsan 9300 veya 9700'a bakmalısın. 9300 (Curve 3G deniyor genelde) aslında 8520 ile neredeyse aynı, ama teknolojisdi biraz daha güncel. 3G destekliyor (görüntülü görüşme hariç), işlemcisi biraz daha hızlı, arka kapağı da çizilmeye karşı daha dayanıklı tipte. Bir de, 9300 BlackBerry OS6 (yani yeni nesil işletim sistemi) destekliyor. 8520 ise OS5 ile yetiniyor, yeni işletim sistemi ona kurulamıyor. Bunlar haricinde iki model neredeyse aynı.

    Bold 9700 ise senin de ilgilendiğin 9780'in önceki modeli. Kasası ve özellikleri oldukça benzer, tabi ufak farklar var ama genel anlamda hala çok iyi bir telefon.

    Ben 8520'den sonra şu an 9300 kullanıyorum. Çok benzer telefonlar oldukları için onu ayrıca blogda inceleme gereği duymadım. İnternet kullanmasan da BlackBerry çok kaliteli bir cihaz. Twitter ve RSS özellikleri sayesinde olan bitenden her an haberdar olabiliyorsun, e-postalar kısa mesaj gibi anında telefonuna geliyor, MSN ve Yahoo gibi sohbet ağlarına istediğin yerden anında bağlanıyorsun. Üstelik Nokia'da olduğu gibi harici uygulamalarla uğraşmaya gerek kalmadan, BlackBerry'nin kendi ücretsiz yazılımını indirerek bağlanıyorsun. Klavyesi rahat, ama Türkçe harfler birazcık alışma gerektiriyor. Onun haricinde bir sorunu yok.

    Eğer niyetin sadece mesajlaşmaksa güzel ekranı olan bir dokunmatik telefonla işini daha rahat görebilirsin. Mesela Benim diğer telefonum olan Nokia 5800 tam ekran klavyede mesaj yazmama izin veriyor. Böylece bilgisayardakine benzeyen, Türkçe harfleri de olan bir klavyem oluyor. BlackBerry'ye göre daha rahat yazıyorum. Tercih meselesi tabi, Türkçe harf kullanmıyorsan sorun yaşamazsın.

    YanıtlaSil
  12. Aslında tek cihaz fiyatları 1100 civarı birşey ama ben vodafone dan almayı düşünüyorum öyle 1600 e geliyor fiyatı. İncelediğiniz zaman cihazı gene ucuza alıyorsunuz internet paketi 30 ya da 35tl falan hani ona içim acıdı zaten heryerde wifi var artık ama bir yandan da bis üyeliği için net falan gerek direkt cihazı alsam belki daha pahalıya gelcek öyle.
    8520de şuanki kampanya hoşuma gitti. Biraz tuşlarımı sinir bozar bir süre sonra diye düşündüm ama sürekli pıtıpıtı. Sizce?
    8520 400tl artı 10tl de net veriyor gayet uygun bence,tabii bunun altından herhangi vergiydi ıvır zıvır çıkıpta 800 900ü bulursa almam 9780 alırım daha iyi.
    Türkçe karakter sorun değil benim için sadece rahat bir telefon istiyorum mesaj yazma açısından. Dokunmatik çok düşündümde ben kullanamam galiba ya. nokia c7 e baktım şimdi ama çok kötü yorumlar var sürekli donuyor falan diyorlar. Ayrıca nokia nın mesaj bölümü dokunmatikte hiç pratik değil ekstra numara girmek için bir bölüm açıyorsunuz metini de gene bölüm açıp yazıyorsunuz falan. iphone gibi yapsalarmış daha iyi olurmuş bence.
    Birşey daha sormak istiyorum; 8520de otofokus yok galiba. Kamerayla bir kağıttan falan yazı çekince okunuyor mu,bunu çok kullanıyorum çünkü :D bunun dışında 9300 yani çok çok mu hızlı 8520den ve 8520de rahat mesaj yazılıyor mu tuşlar çok ses çıkarıyor mu?
    Cevapladığınız için teşekkürler bu arada :)

    YanıtlaSil
  13. Her dokunmatik aynı değil. Ekrana ve telefonun işletim sistemine göre değişiyor. Bir de alışmak gerekiyor. Ben 5800XM'in dokunmatik klavyesinden çok memnunum, ama ona da alışamayanlar var.

    8520 ile 9300 arasında biraz performans farkı var. Bunu özellikle web sayfalarını gezerken hissedebilirsin. 8520'nin ağır kaldığı bazı yerlerde 9300 daha rahat çalışıyor. Yine de öyle anormal bir fark yok, hani %10-20 civarı gibi diyebilirim. 9300'ın en büyük avantajı BlackBerry OS6 desteklemesi. Yeni nesil işletim sistemini çalıştırabiliyor yani. Tarayıcı başta olmak üzere pek çok özellik geliştirilmiş. Sadece dahili RSS okuyucusu bile OS6'yı tercih etmek için yeterli bence.

    8520 ve 9300 aynı kamerayı kullanıyor. 2 megapiksellik bu kamerada otofokus yok, ama senin bahsettiğin kağıttan yazı çekme işinde oldukça başarılı. Ben kendim de bu yöntemi kullanıyorum, oradan biliyorum. :)

    Sonuçta bu tercih meselesi. Eğer istediğin sadece tam klavyeli, kolay mesaj yazılan bir telefonsa BlackBerry bu iş için fazla komplike ve masraflı. Bunun için Nokia E63 gibi daha basit bir modeli önerebilirim. Fiyatı da gayet uygun, ayrıca WiFi özelliği de var. Ancak, eğer gerçek bir akıllı telefon istiyorsan, e-postalarını anında telefonuna almak işine yarayacaksa, telefondan internete gireceksen, Twitter veya Facebook gibi sosyal ağları sıklıkla kullanıyorsan BlackBerry en iyisidir derim. Ben de Vodafone ile kullanıyorum, zaten önceki telefonumda da ödediğim (o telefonu yurtdışından almıştım) BIS ücretini düştüğümde 9300 çok ucuza geldi. Tabi BIS üyeliğinin de bir makiyeti var, ama getirisi de çok. Her an internete bağlı olmak gerçekten güzel birşey. Denemeden, daha doğrusu yaşamadan karar verme derim. Ben de senin gibi evden ve işten WiFi ile bağlanırım, ne gerek var diyordum, ama şimdi 3G bağlantısı (özellikle de Vodafone BIS gibi kotasız olanı) her akıllı telefona lazım diyorum.

    YanıtlaSil
  14. Zaten nokia bence n8 e kadar çıkardığı modellerin hepsi bastırmatik,dokunmatik değil :D
    Nokianın dokunmatik telefonlarında tek mesaj kısmı hoşuma gitmiyor o ayrı ayrı girmek külfet gibi bilmiyorum.

    Nokia e63,e71,e72 modellerini çok düşündüm ama onların klavyesi çok ufak değil mi tuşlar falan bir tuhaf. Alışan gene alışıyordur da bilmiyorum alışamam gibi alışsam da rahat değil gibi tırnakla basmak falan gerekiyor yani nerdeyse. Blackberry nin klavyesi daha rahat geldi bana.
    Bunun dışında tabii internet olsun telefonda da öyle heran aman maillerim bilmem neyim diye aşırı şey yapan biri değilim o bakımdan çokta lazım değil o özelliği. Ama internetsiz Blackberry nin de bir anlamı yok diyorlar :)

    Blackberry 9780 nin fiyatı biraz tuzlu olmasa hiç düşünmicem alıcam ama bir yandan da acıyorum çünkü ben telefonu elimde tutmayı beceremiyorum. Hep yerlerde dolaşır genelde sürekli bir düşüş uçuş halinde:)

    Bir karar verip almayı düşünüyorum ya 9780 ya da 8520. Hani 8520 i alıp 12ay interneti bitene kadar denesemde sonra mı iyi bir telefon alsam diyorum çünkü ilk defa BB kullanıcam. 9780 alsam 24ay bağlıcak beni ister istemez.

    Öyle yani işte.. Teşekkürler uzun uzun bilgilendirdiğiniz için kafamdaki bulanıklık gitti en azından şimdi bunlara göre karar verip alma zamanı:)

    YanıtlaSil
  15. Eğer kısa kontratla alma şansın varsa 8520 ile bir giriş yap. BlackBerry'nin nasıl birşey olduğunu en ucuz yoldan görmüş olursun. Beğenirsen ileride daha güzel bir model alırsın. Şimdiden hayırlı olsun. :)

    YanıtlaSil
  16. bir arkadaşım bu modelin tuşlarını bozulduğunu söylemişti almayı düşünüyorum ama gerçekten böyle bir problem oluyormu ?

    YanıtlaSil
  17. Böyle bir problem yok. Ben telefonu yoğun bir şekilde 1 senedir kullanıyorum, henüz hiçbir tuşu bozulmadı. BlackBerry cihazlar dayanıklılık açısından gayet iyiler. Biraz kullanıma da bağlı tabi, hor kullanılırsa her cihaz bozulur.

    YanıtlaSil
  18. arkadaşlar ben yedinci sınıftayım karnemden beş aldığım için babam bana blackberry alıcak ama blackberry 8520 ve 9300 arasında kaldım özelliklerini bilmiyorum:))ama 8520 nin metal kısmı yok o yüzden daha iyi görünüş olarak:))

    YanıtlaSil
  19. kamerası konusunda endişeliyim biraz bilgi verirmisiniz. o kadar da kötü değildir diye düşünüyorum

    YanıtlaSil
  20. @Adsız
    Şöyle açıklayayım: Eğer bu telefonu kamerası için alıyorsanız almayın. Kamerası günümüzün çok gerisinde. Çözünürlüğü düşük, otomatik odaklaması yok, flaşı yok. Kamera yazılımı da pek fazla ayara imkan vermiyor. Bu yüzden önermem. Eğer bu telefonu genel özelliklerini beğendiğiniz için (ve bu günlerde kampanyalı olarak çok uygun fiyata satıldığı için) alıyorsanız, kamera da ikinci plandaysa düşünebilirsiniz. Diğer benzer özellikli telefon kameralarına göre gayet iyi, ama yukarıda da dediğim gibi günümüzün standartlarının çok gerisinde kalmış. Ben şu an bunun bir üst modeli olan Curve 9300 kullanıyorum, o telefonun kamerası da (3G bağlantısı, işlemci hızı ve işletim sistemi haricindeki herşeyi gibi) 8520 ile aynı. Bana yetiyor, çünkü ben telefon kamerasından pek fazla kalite beklemiyorum zaten. Gerektiğinde ilginç bir kareyi yakalasın yeter. Sonuçta, kamerası pek iyi değil. Bu cihaz kamerası için alınmaz, bu yüzden uzak durulmalı. Ayrıca eğer bekleme imkanınız varsa beklemenizi öneririm. Yakında BlackBerry'nin yeni modelleri gelecek, o zaman da 9300 gibi daha gelişmiş cihazları böyle kampanyalarla uygun fiyata satacaklar. 9300 her ne kadar 8520 ile neredeyse aynı olsa da işletim sistemi sayesinde öne çıkıyor.

    YanıtlaSil
  21. bu telefon için bıs almadan facebook kullanabiliyormuyum. eğer oluyorsa iki türlüde(yani hem bis li hem bis olmadan) facebook için ücretlendirme oluyomu

    YanıtlaSil
  22. Mesajlasma şekli oturum halındemı .?

    YanıtlaSil
  23. @Adsız1
    BIS olmadan telefonun tarayıcısıyla Edge-GPRS şebekesi veya WiFi üzerinden Facebook'a girilir. Tabi performansı çok iyi olmaz. Facebook'un kendi uygulaması var bu cihazlar için, o çok daha iyi, birşey geldiğinde ekranda anında gözüküyor filan, ama onun için de BIS lazım. Ücretlendirme BIS olmaması durumunda sizin tarifenizle alakalı. Normal internet kullanımı sonuçta, Facebook da normal bir web sayfası. Facebook'un ücretsiz olduğu özel bir tarife kullanıyorsanız durum değişir tabi. BIS olması durumunda zaten belirli bir internet kotanız oluyor (veya kotasız, sınırsız oluyor) ve o kotadan kullanıyorsunuz. BIS için bir nevi nitelikli 3G paketi diyebiliriz yani.

    @Adsız2
    Mesajlaşma şekli oturum halinde. Gelen mesajları kişiye göre gruplandırıyor. Sanırım bundan bahsediyorsunuz, eğer farklı birşeyse tekrar sorun, söyleyeyim.

    YanıtlaSil
  24. peki resimden tuşları sanki yumuşak gözüküyo kumanda tuşları gibi.. gerçekten öyle mi ? yoksa normal klavyeliler gibi mi ?

    YanıtlaSil
  25. sanırım normal klavyeliler gibi, bi kaç yerde tuşlarının sert olduğunu okudum. ben de merak ediyorum tuşları ses çıakrtıyor mu acaba? bir de bugünlerde olan bb 8520 kampanyaları neler?

    YanıtlaSil
  26. Geç cevaplar için kusura bakmayın. Bayram girdi araya. :)

    @Adsız 1
    Tuşlar sert, o yumuşak tuşlardan değil. Hem daha dayanıklı, hem de bastığınızı anlıyorsunuz. Bence klavyesi gayet güzel.

    @Adsız 2
    Tuşlara bastırıldığında çok hafif bir tıklama oluyor, ama ancak aşırı sessiz bir ortamda duyulabilir. Öyle etraftakileri rahatsız edecek bir durum yok. Kampanyalar operatörünüze göre değişir, yani her operatörün kendine göre kampanyaları var. Nasıl bir hizmet istediğinizi de bilemiyorum. Tek tek sormanız, araştırmanız gerekli.

    YanıtlaSil
  27. Ben burak.
    ben de 8520 ve 9300 arasında kaldım. benim için hız ve görünüş daha ön planda ve fiyat tabi. işletim sisteminin geriliği nası bi fark yaratır? bir de blackberry eski işletim sistemlerine gereken önemi vermiyor diye bi yazı okumuştum bi forumda. yani istediğim uygulamaları indiremiyormuşum falan. os5 ve os6 olması bana ne kaybettirir ya da ne kazandırır? teşekkürler

    YanıtlaSil
  28. bende corve 8520 almayı düşünüyorum ama şuna takıldım facebook twitter gibi sitelerde yer imi yapılıyor mu acaba cevap bekliyorum lütfen.

    YanıtlaSil
  29. @Burak
    Geç cevap için özür dilerim. Şöyle diyeyim: Görünüş zevk meselesidir ama bana göre 9300 daha güzel görünüyor. Hem ön çerçevesi metalik görünümlü, hem de arka kapağı karbon fiber havası veren tırtıklı bir yapıya sahip. Bu tırtıklı yapının da bir avantajı var, kolay çizilmiyor. Bu yüzden dış görünüm olarak 9300 bence daha iyi. Zevk meselesi tabi, buna rağmen 8520'yi beğenen de olabilir. İşletim sisteminin geriliği cihazın yetenekleri konusunda fark yaratıyor. Kullanılan uygulamalar aşağı yukarı aynı, ama cihazın dahili uygulamaları farklı. Mesela OS6'nın tarayıcısı çok daha iyi, web sayfalarını (zorlanarak da olsa) tam oldukları gibi gösterebiliyor. Menüler filan daha animasyonlu, daha bir estetik. Şu an indirebileceğin çoğu uygulamanın zaten OS4 ve yukarısına desteği var. Tahminimce birkaç sene boyunca uygulamalarda (istisnalar olabilir) işletim sistemi desteği sorunu yaşamazsın. 9300 daha hızlı bir işlemciye ve 3G bağlantısına sahip. Hem cihaz daha hızlı çalışıyor, hem de indirilecek şeyleri daha hızlı indiriyor. Bu yüzden performans açısından daha avantajlı. Yukarıda da dediğim gibi, OS5 dahili uygulamalarda ve genel görünümde kaybediyor. Onun haricinde bir sorunu yok. Hatta, basitliği ve sistemi daha az yorması yüzünden 9300'ı OS5 ile kullananlar var. OS6 ise sisteme biraz daha yükleniyor ama daha gelişkin, daha estetik bir sistem. Bence tercih edilmeli, böyle bir imkan varken kullanmamak yanlış olur.

    @Adsız
    Yer iminden ne kastettiğini anlayamadım. Twitter ve Facebook için ayrı uygulamalar var. Sİtelerine de girersin istersen, web tabanlı kullanırsın ama buna gerek yok. Uygulamalar hem daha hızlı, hem de daha pratik.

    YanıtlaSil
  30. yani şöyle ki; bir yere gittiğin zaman o yeri diğer blacberrylerde olduğu gibi örnek veriyorum istanbulda'i di. şeklinde curve 8520 de bu yapılıyor mu yoksa diğer modellerine ait bir özellik mi?

    YanıtlaSil
  31. O dediğin şey Foursquare ile oluyor. Foursquare Twitter ve Facebook ile entegre olarak gittiğin yerleri işaretlemeni sağlıyor. Böylece gittiğinde sosyal ağlara "ben şu an şuradayım" tarzında bir mesaj atıyor. Ben denemedim, ama ücretsiz Foursquare yazılımı indirilebilir halde AppWorld'de mevcut. Sorunsuz çalışıyor olması lazım. Eğer GPS ihtiyacı varsa sorun olabilir tabi, çünkü 8520'de GPS yok. Yine de böyle bir sıkıntı olacağını sanmıyorum çünkü eğer GPS'le çalışıyor olsaydı kapalı alanlarda çalışmazdı.

    YanıtlaSil
  32. peki birşey daha sorucam BIS denen bi uygulama varmış onu indirince oluyormuş peki o uygulama ayrı bir ücret alıyor mu ve faturasız hatlarda yapııyor mu?

    YanıtlaSil
  33. BIS indirilen bir uygulama değil, operatörlerin sağladığı bir hizmet. Tıpkı diğer telefonlara alabildiğin 3G internet paketlerine benziyor, ama BlackBerry'ye özel bir hizmet. Operatöre ve verilen hizmete göre fiyatı değişiyor. Turkcell çok kısıtlı (ve bana göre yetersiz) bir BIS paketini 7 liraya satıyor, ama normal paketler ayda 30 lira civarına alınabiliyor. Faturasız hatlarla hepsi olmuyor sanırım, operatörüne soracaksın. İncelemede de yazdım, BIS olmazsa bu cihazların 250 liralık standart telefondan farkı kalmıyor. BlackBerry kullanacaksan BIS alacaksın yani. BIS olmazsa Twitter, MSN gibi uygulamalar çalışmaz. WiFi üzerinden bile bağlanamazsın.

    YanıtlaSil
  34. blackberry curve 8520 yi 1 haftadır kullanıyorum. bluetooth la veri gönderebiliyorum ama alırken zorlanıyorum bir ara oluyordu ama artık yapamıyorum. birde USB ile bilgisayara veri aktaramıyorum yada alamıyorum.. hafıza kartım yeni olduğu için format atılması gerektiğini duydum doğru mu ? kısa süre içinde cewap verebilirseniz sevinirim .. şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
  35. Bluetooth bu cihazlarda birazcık nazlı maalesef. Daha doğrusu, Bluetooth ile dosya transferi biraz nazlı. Uyumsuzluk çıkabiliyor. Çoğu kişi dosya göndermek için e-posta atmayı tercih ettiğinden üretici firma bunu düzeltmek için fazla zorlamıyor kendini. USB ile bilgisayardan dosya transferi yapmak için telefonu bilgisayara bağladığınızda telefon ekranında harici disk seçeneğini (ya da buna benzer birşey, tam ismini hatırlamıyorum) seçmeniz gerekiyor. Ondan sonra telefon tıpkı bir USB disk gibi davranıyor, Windows Gezgini'ni kullanarak istediğiniz dosyaları aktarabilirsiniz. Kartın formatlanması gibi birşey duymadım, piyasadaki kartlar formatlanmış halde gelirler. Eğer böyle birşey gerekiyorsa hafıza kartını bir kart okuyucu ile bilgisayara bağlayıp formatlayabilirsiniz, ama gerekeceğini sanmıyorum. Kartınızda problem olabilir, hafıza kartlarının sahteleri de satılıyor piyasada maalesef. Bir de, bilgisayarla veri alışverişi yapmak için BlackBerry'nin kendi yazılımını bilgisayara kurmanız gerekebilir.

    Tüm bunların haricinde, eğer hala sorun yaşıyorsanız cihazınızın yazılımını güncellemeyi deneyebilirsiniz. Yazılımın en son sürümünü operatörünüzün sitesinden indirebilirsiniz, veya "sızmış" sürümlerden birini (bunlar daha yeni oluyor genelde) indirip kurabilirsiniz. Yazılım güncellemesiyle ilgili bir rehber hazırlamıştım, linkini aşağıya ekliyorum. Bunun basit birşey olmadığını, yanlış yaparsanız cihazınızı servise göndermenizin gerekeceğini de unutmayın. Kolay gelsin.

    http://dusunen-adam.blogspot.com/2011/02/blackberry-isletim-sistemi-guncelleme.html

    YanıtlaSil
  36. Merhaba,
    Blackberry Curve 8520 3 aydır kullanıyorum.Ama fotograf çekme bölümünde bir sorun oldu.Fotoğrafı çektiğimde çok bulanık çekiyor.Ayarları değiştirdim ancak çözüm olmuyor.Ne yapabilirim?Kvk'ya mı götüreyim.

    YanıtlaSil
  37. @Eylem Yılmaz
    Bu telefonlarda Auto focus (otomatik odaklama) özelliği olmadığından, yani lensi sabit odaklı olduğundan fotoğraflar çok net çıkmayabilir. Ben az önce BlackBerry 9300'la çektiğim bir resmin linkini veriyorum. 9300 ile 8520'nin kameraları aynı, dolayısıyla fotoğraf kalitesi de aynı. Eğer bundan çok daha bulanıksa bir sorun var demektir, servise gitmeniz gerekebilir.

    http://imageshack.us/photo/my-images/339/img2011120600050.jpg/

    YanıtlaSil
  38. Bende curwe 8520 aldım. daha alalı 1 hafta oldu ama hiçbir şekilde internete bağlanamıyorum. 0.facebook.com a bile giremiyorum. acaba ayarlarımda bir sorun mu war? anlatımlı paylasım açarsanız çok sewinirim.teşekkürler...

    YanıtlaSil
  39. BIS üyeliğiniz yoksa bazı sitelere girmekte sıkıntı çekersiniz. Bir de, Facebook için BlackBerry'nin kendi uygulaması var. Çok daha kullanışlı.

    YanıtlaSil
  40. Arkadaşlar, ben yiğit.Hattım avea,şuan samsung 5620 monte kullanıyorum ve dokunmatik telefonlardan çok sıkılmış durumdayım.Kendime uzun ömürlü,sağlam,kaliteeli,kullanışlı ve qwerty klavyeli bir telefon alamaya karar verdim.Tabiki aklıma tek gelen blackberry kalitesiydi.8520 modeli bana gayet cazip geldi.Fakat diyelim ben aylık avea internet paketi aldım,ama bis değil sadece internet paketi.Bununla internette her yere girmekte bir sıkıntı çekermiyim ? @Düşünen adam cevap verirsen sevirim.

    YanıtlaSil
  41. @Yiğit
    Normal internet paketiyle sadece tarayıcıyı kullanarak biryerlere girebilirsin. Uygulama indirmek için BlackBerry App World'e bağlanamazsın, bir şekilde indirip kurduğun uygulamalar da internete bağlanamaz. Mesela MSN messenger bile çalışmaz. Bizzat kendim yaşadım bu sorunu, BIS olmayınca evdeki kablosuz modem üzerinden bile bağlanmıyor. Twitter gibi uygulamalar da BIS olmadan çalışmıyor. Ayrıca, BlackBerry'nin en önemli özelliklerinden olan e-posta özelliği ve BlackBerry Messenger (BBM) da çalışmayacaktır. BIS sadece bir internet bağlantısı değil, sizi BlackBerry abonesi haline getiriyor.

    YanıtlaSil
  42. Ben yiğit.Tamam blackberry çok iyi ama bis e de o kadar para veremem be hocam.Hem internette bis olmadan her yere girebildiklerini yazanlar olmuş.O kadar sorun olacağını sanmam ama yinede teşekkürler.Avea bis kaç para acaba? Bir bilginiz var mı bu arada ? Telefon kendini benden soğutmaya başladı biraz.Şu bis çok kafa karıştırıyor :S

    YanıtlaSil
  43. Meraba,ben Su. Ben blakcberry curve 8520 almayı düşünüyorum. Fakat bis olayı benim de kafamı karıştırdı. Bis olmadan facebook kullanamıyor muyuz? Ben her ay 3 tl'ye sınırsız facebook paketi alıyorum. Bu şekilde facebook kullanabilirim değil mi? Ayrıca 10.000 sms kullanıyorum fakat ben anlık mesajlaşma özelliği olan bir telefon istiyorum. Mesele sms olarak gönderilen mesajlarda bbm'deki gibi mi gösteriliyor?

    YanıtlaSil
  44. admin meraba ben efe blackberrycurve8520 aldım ama yığın bellek yapamadım nerden girildiğini ve nasıl yapıldığını söyler misin ? şimdiden teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  45. bb 8520 ile ekranın fotoğrafını çekemiyomuyuz?

    YanıtlaSil
  46. 5kutuş etmez bir telefon blackberry

    YanıtlaSil
  47. iğrenç berbaat bi telefon 5dkda zar zor açılıyor pc bile okadar geç açılmıyor iğrenç bi telefon ama galaxy nexus u tavsiye ederi süper bir cihaz

    YanıtlaSil
  48. Süper tavsiyeymiş. Ben artırıyorum ve Galaxy S3 diyorum. Hodri meydan!

    YanıtlaSil
  49. Blackberry curve 8520 kasa değişimi yaparken kesinlikle çin orjinali dedikleri kasadan kullanmayınız. Sadece orjinal BB kasası kullanmanızı tavsiye ederim, çünkü piyasadaki 60-70 TL'lik kasalar çin üretimi ve orjinal kasa ile alakası bile yok. Cihazın üzerine tam oturmuyor, blackberry'nin orta kasasındaki soft plastiği bu kasalarda bulamıyorsunuz ayrıca gerçekten çin işi olduğunu çok belli ediyor. Gerçek kasa ile yan sanayisini ayırt etmeniz çok basit, cihazın ön tarafında en altta bulunan tırnak yan sanayi kasalarda bulunmuyor. Benim ağzım yandı sizin ki de yansın istemem.

    YanıtlaSil
  50. ya nasıl format atabılirim

    YanıtlaSil
  51. blackberry curve 8520 telefonum var google sitesine giriyorum aramak istediğim şeyi yazıyorum googlenın ara tuşuna basıyorum fakat telefonum bastığımı işlemiyor ne yapabilirm?

    YanıtlaSil
  52. blackberry 8520 telefonum var yere düştü ekranı beyaz oldu.mesaj gelince sesi filan geliyo,aranınca yine müziği çalıyo ama ekranı beyaz ekran göstermiyor ne yapmalıyım acil cevap

    YanıtlaSil
  53. blackberry curve 8520 ön kamerası var mı varsa lütfen yazar mısınız??

    YanıtlaSil