30 Mayıs 2012 Çarşamba

Yeni (2013) Toyota Auris böyle olacak

Toyota Auris'in Japonya için basılan bir broşürü yanlış (veya pek de yanlış olmayan) ellere geçince broşürdeki fotoğraflar hızla internete sızdırılmış. Evet, bu fotoğraflarda gördüğünüz araba yeni nesil Toyota Auris'in ta kendisi. Yeni Auris Toyota'nın son yıllarda kullandığı keskin tasarım tarzından nasibini almış. Bu yıl piyasaya çıkan yeni Yaris'in büyük versiyonu gibi duran ikinci nesil Auris mevcut modelin aksine keskin hatlara ve sportif bir görünüme sahip. Özellikle ön tampondaki hava girişi arabaya hafiften Lexus tarzı katmış. Arabanın tavanı da arkaya doğru alçalıyor, bu da sportif görünüme katkı sağlıyor.

Arka kısım da sportifleştirilmiş. Kore'li üreticilerin tasarımlarına benzemiş hafiften, ama bunun fazla şikayet konusu olacağını sanmıyorum. 2013 Toyota Auris genel olarak güzel görünüyor. İç mekan da tıpkı arabanın dışı gibi oldukça farklı bir tasarıma sahip. Asimetrik ön konsol tasarımı arabaya daha "premium" bir hava katmış. Umarım malzeme kalitesi arttırılmıştır. Bir de, umarım Toyota şimdiki Auris ve Corolla'da kullanılan kifayetsiz motorlardan ve insanı deli eden MultiMode şanzımandan vazgeçmiştir. Ben de mevcut Auris'in mağdurlarından biriyim. Az çekmedim o arabadan. Bakalit sertliğindeki kolay çizilen plastik, zayıf motorlar ve kötü şanzımanlar değişmedikçe Toyota Auris (ve ona bağlı olarak Corolla) başarılı olamaz. Bir kere ağzı yanan bir daha almaz. Toyota kompakt sınıfta yeniden "güvenilir tercih" olmak istiyorsa bunlara dikkat etmeli, çünkü artık çok güçlü rakipleri var.


4 yorum:

  1. Kia ların tasarımı daha iyi bence. :9

    YanıtlaSil
  2. TASARIM HERSEY DEĞİLDİR KALDIKİ KİA İLE TOYOTA KIYASLANMAZ BİLE SEN KIA BİNMEYE DEVAM ET YAZIYI YAZAN ARKADAŞ SEN TOYOTA BINICISIMISIN YOKSA İŞKEMBEDENMI SALLIYORSUN BEN ŞU AN 2 TOYOTAMI BINIYORUM 2006 TOYOTA COROLLA HB ARABA ALSAM YINE TOYOTA ALIRIM CUNKU JAPONLAI SEVIYORUM DURUST VE NAMUSLU INSANLAR PARANIN KARSILIĞINI VERIYORLAR

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BENDE SU ANA BINDIĞIM COROLLAYI ALMADAN KIA CERATO BAKMISTIM DONANIMI BAYA ILGIMI CEKMISTI AMA CARPIŞMA TESTLERINI IZLEYINCE VAZ GECDIM BIRDE ARACA BININCE COKKALITESIZ GELDI BANA KIA HUNDAI TOMPON BOYALARI SOKULUYOR TOYOTA KADAR SAĞLAM DEĞİLLER SANAYIDE BILE SOR BOYLE DIYORLAR

      Sil
    2. Sanayideki ustalar 10 sene önceki arabalar için yorum yapıyorlar. Yeni modeller maalesef sizin söylediğiniz gibi değil. Sizin kullandığınız Corolla HB eski nesilden, onlar gerçekten iyiydi. Sonraki nesilde ise çok bozdular, kaliteyi düşürdüler. Senelerce Toyota kullanıp sadakatle düşünmeden yeni Corolla'yı veya Auris'i alanlar bile fena halde şikayetçi oldu. Kia ve Hyundai ise sürekli kendini geliştiren markalar. Toyota kötüye gittikçe onlar da iyiye gidiyor. Auris'i ilk çıktığında almıştım, aldığıma pişman oldum. Daha ikinci gününde servise gitmek zorunda kaldım. Arızası hiç bitmedi. Bu bana özgü birşey değil, çevremde yeni Toyota'ları kullanan herkes aynı derecede şikayetçi. Umarım Toyota yeni modellerinde kaliteyi biraz arttırır da yeniden alınabilecek bir araba olur. Eğer değişiklik sadece tasarımdaysa, motor, şanzıman ve yürüyen aksamda ciddi değişiklikler yapılmayacaksa biz desek de demesek de Kia ve Hyundai Avrupa pazarında Toyota'yı ezer geçer.

      Sil