Kamuflajlı değil, konsept değil, çizim hiç değil... Bu sefer yeni X5'in bizzat kendisi ortaya çıktı. BMW popüler arazi aracının 2014 model yılı için tamamen yenilenmiş versiyonunu resmen duyurdu. Yeni X5 mevcut modelin ilk çıktığında aldığı yorumların çok benzerlerini alacak gibi görünüyor bana. Şu an satılmakta olan model tanıtıldığı zaman çoğu kişi "e bunun öncekinden ne farkı var ki?" demişti. Çoğunluğa göre yeni model eskisinin makyajlanmış halinden başka birşey değildi. İşin aslı öyle değil tabi de, bunu herkese anlatmak güç. Yeni model için de benzer yorumların geleceğine eminim.
Yeni X5'in tasarımı gözünüze çok tanıdık gelmiş olabilir. Aynı tasarım dili (veya tarzı) BMW'nin giriş seviyesi arazi aracı olan X1'de de kullanılıyor. Hatta arka kısım X1 ve X3'e çok benziyor. Günümüzde bu tip benzerlikler normal karşılanıyor, görüntü de güzel olduktan sonra bizim için sorun yok. Ön kısımda da BMW'nin yeni tarzına uygun olarak farlar çift böbrek tasarımlı ızgaraya birleştirilmiş. Yanlardaki karakter çizgileri diğer güncel BMW modellerinden aşina olduğumuz şeyler zaten. Ön çamurluğun arka kısmına da hava girişi görünümlü küçük ızgaralar eklenmiş. Gerçekten işe yarıyorlar mı bilmiyorum, ama şık göründükleri kesin.
İç mekanda da öyle beklenmedik, şoke edici değişiklikler yok. BMW'lerin iç mekan tasarımı her zaman gayet şık olmuştur zaten. Yeni X5'te de bu durum değişmiyor. Mevcut 5 serisinden aşina olduğumuz iç mekan öğeleri X5'in geniş kabininde çok güzel kullanılmış. Fotoğraflardan malzeme kalitesini anlamak zordur, ama bu konuda bir sorun yaşanacağını sanmıyorum. Sonuçta X5 BMW'nin prestij modellerinden biri. Aracın boyutları eskisine göre biraz daha büyüdüğü için iç mekan da eskiye göre daha hacimli olmuş. Gerçi X5'te hacim sorunu hiç yaşanmamıştı zaten, ama daha da genişini isteyenler yeni modelde daha mutlu olacaklardır.
Yeni X5'in asıl yenilikleri görünmeyen kısımlarında gizli. Şöyle ki; BMW X5 ilk defa bu nesilde arkadan çekişli olarak da satılacak. Bunun tercümesi şu şekilde: X5'in görünümünü, hacmini filan beğenen ama araziye çıkmakla, dört tekerlekten çekişle filan hiç ilgilenmeyen kişiler biraz daha ucuza arkadan çekişli X5 alabilecekler. Tabi bu seçenek her motorla sunulmayacak. ABD'de sadece oranın baz motoru olan 3.0 litrelik benzinli motorla (300HP) sunulacakmış arkadan çekiş seçeneği. Avrupa'da durum nasıl olur bilmiyorum, ama 2.0 litrelik çift turbolu dizel motorun arkadan çekiş sistemiyle sunulması gayet mümkün gözüküyor bana. Sürüşü çok keyifli olmasa da maliyeti düşük olacaktır. Buralarda göreceğimiz diğer popüler motorlar da önceki modelde olduğu gibi 3.0 litrelik dizel seçenekleri. Bunlardan ilki xDrive35d koduyla satılacak ve 255HP gücünde olacak. Bu motor seçeneğine zaten aşinayız. Diğeri ve pek aşina olmadığımız versiyon ise yine 3.0L hacminde, ama M50d motor koduyla satılacak ve 381HP gücünde olacak. Bu kulağa çok hoş geliyor, umarım fiyatı bu hoşluğu silecek kadar yüksek olmaz. Tüm motor seçenekleri 8 vitesli otomatik şanzımanla sunulacak. Çıkış tarihi belirtilmemiş, ama benim tahminimce yeni X5'i bu yılın sonlarına doğru bayilerde görebileceğiz. Ben şahsen çok beğendim, BMW'nin ürün gamına yakışan bir SUV olmuş. 2014 model X5'i daha fazla açıdan görmek isterseniz aşağıdaki tanıtım videosunu izleyebilirsiniz.
Arka tasarımı X1 ve X3 modellerinden biraz daha farklılaştırılmalıydı.
YanıtlaSil