Dünyanın gelmiş geçmiş en popüler otomobillerinden olan Toyota Corolla'nın yeni versiyonu dün tanıtıldı. 2014 model yılıyla piyasaya çıkacak olan yeni Corolla'nın Avrupa versiyonu (bir de Amerika versiyonu var) Yaris ve Auris'in yeni versiyonlarında da kullanılan "Keen Look" tasarım tasarım anlayışıyla tasarlanmış. Keskin hatlar ve abartılı görünen çizgilerle yeni Corolla'yı sportifleştirmeye, sıradanlıktan uzaklaştırmaya çalışmışlar. Bir noktada başarılı da olmuşlar hani, 2014 Corolla gerçekten ilk bakışta insanı biraz şaşırtıyor. Sportifleştirme konusunda ise aynı şeyi söylemek zor, özellikle ABD versiyonunu gördükten sonra bu araba hiç de sportif gözükmedi benim gözüme.
Tabi Toyota'nın hakkını yememek lazım, hep yaptıkları gibi "düz araba" yapmamışlar, değişik birşey olması için uğraşmışlar. Yeni Corolla'da eskiye benzeyen birşey göremediğim için "şurası değişmiş, burası aynı kalmış" yorumları yapmayacağım. Komplesi değişmiş işte, tamamen farklı bir araba bu. Resimlere bakarak herkesin kendi yorumunu yapması en doğrusu olacaktır. Dış tasarım konusunda sadece şunu söylemek istiyorum: Bana fena halde Kore arabalarına (özellikle de Hyundai'ye) özenilmiş gibi geldi. Hani üzerinde logo olmasa ben bu arabaya ilk kez baktığımda Hyundai'nin gelecek nesil Elantra'sı olduğunu söylerdim herhalde. Özellikle arkada Koreli üreticilerin sert ve sivri çizgilerine benzer bir tarz kullanılmış. Eskiden Koreli markalar Japon üreticilere özenir, onların taklitlerini yaparlardı. Şimdi durumun (en azından Toyota için) yavaş yavaş tersine döndüğünü görüyoruz.
Yeni Corolla'nın iç mekanında bizi şaşırtan bir görüntü yok, çünkü zaten ülkemizde satılmakta olan Auris'in iç mekanıyla neredeyse aynı. Şimdi "en ne bekliyordun, zaten ikisi de aslında aynı arabanın farklı kasa tipindeki versiyonları" diyebilirsiniz. Haklısınız, ama önceki versiyonlarda Auris daha genç bir müşteri kitlesine hitap ettiği için daha yenilikçi iç mekan tasarımıyla satılıyordu. Corolla ise daha klasik tarzdaydı. Bu sefer ikisini de aynı yapmayı tercih etmişler. Olsun, sonuçta iç mekanın görünümü kötü değil. Güncel bir kompakt modelde olması gereken herşey bu modelde de mevcut. İç mekanla ilgili en büyük gelişme hacimle ilgili. Arabanın dingil mesafesi (dolayısıyla boyu) önceki modele göre biraz daha uzatıldığı için iç mekan da biraz daha ferahlamış. Eski Corolla da zaten geniş bir kabine sahipti, yeni model bu konuda sınıfının en iyilerinden biri olmuş.
Yeni Corolla'nın herşeyinin yeni olduğundan bahsediyorduk, ama kaputun altı için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Motor ve şanzıman seçenekleri yeni Auris ile aynı, o da zaten büyük ölçüde eski Auris ve Corolla ile aynıydı. Eski (yani halen satılmakta olan) Corolla'dan farklı olan tek motor seçeneği 1.6 litrelik benzinli motor. Önceden 124HP güç veren bu motor seçeneği artık 132HP güç veriyor. Tüketimi de biraz düşmüş tabi. Daha küçük bir motor isteyenlere sunulan 1.33 litrelik benzinli motor hala 99HP güce sahip, onda bir değişiklik yok. Ülkemizdeki Corolla satışlarında en fazla tercih edilen motor seçeneği olan 1.4 litrelik dizel ise aynı kalmış, hala 90HP güç üretiyor. Şanzıman seçenekleri de eskiyle (ve yeni Auris'le) aynı. Tüm motor seçenekleri 6 vitesli manuel şanzımanla sunuluyor. Buna ek olarak 1.6 litrelik benzinli motor MultiDrive S isimli CVT (değişken oranlı) şanzımanla alınabilirken 1.4 litrelik dizel seçeneğiyle robotize (otomatikleştirilmiş manuel) MultiMode şanzıman tercih edilebiliyor. Zamanında MultiMode şanzımandan çok çekmiş biri olarak Toyota'nın hala bunu kullanması beni üzdü, ama tabi bu onların seçimi. Açıkçası arabada efektif bir dizel motor - otomatik şanzıman kombinasyonunun sunulmayışı haricinde bir eksiklik görmedim, Türkiye'de üretilecek olmasına da çok sevindim. Herkesin zevkine hitap etmese de fena bir araba olmamış yeni Corolla. Fiyatları ve piyasaya çıkış tarihi belli değil, ama çok yakında 2014 Corolla'yı bayilerde görebiliriz. Yeni Corolla'nın detaylarını bir de THY'nin uçuş güvenliği videolarından sesini tanıdığımız bayan tarafından anlatıldığını duymak ve aracı hareketli olarak görmek istiyorsanız aşağıdaki Türkçe tanıtım videosunu izleyebilirsiniz.
Adam gibi dizel motoru yok. Dizeller'in hiçbirinde cruise control yok ve takılamıyor(muş). Dünyanın en iyi kabuğunu, şanzımanını kullansan nolur ki kıytırık bir motorla? 1.4 D4 motora artık eyvallah demenin zamanı geldi de geçti.
YanıtlaSilBu sınıftaki dizel motorlar 120 hp civarında iken Toyota'ya yazık valla... Yeni kasa ile birlikte dizel motoru bekliyordum. Tamamen hayal kırıklığı
YanıtlaSilJaponun yaptığı dizeli sen Germen dizeliyle karıştırma. Almanın yaptığı turbolu TSİ , TFSİ motoruda TOYOTA nın turbosuz BOXER motoru ile sakın karıştırma veya turbosuz VALVEMATİC ile karstrma. Bu motorlar turbocharge ile desteklendiğinde ortaya dehşet rakamlar çıktığınıda biliyorsundur umarım.
Silsen bir yagmur oluguna gir (ön tekerlegini )geri vitesle cıkmaya calıs da o zaman gor dehset rakamlı d4d motorunu ondan sonra konuş germen filan fazlada zorlama yanık kokusunu duyarsan arabadakileri indir
Sil"yeni corolla fiyatları" şeklinde google'da tarattığımıda bu sayfa çıkıyor.
YanıtlaSilBU SAYFADA FİYATLARI GÖSTERİR MİSİNİZ ??
Ön konsol adamın burnuna girecekmiş gibi duruyor hiç beğenmedim eskisi daha estetikti
YanıtlaSil