25 Ocak 2013 Cuma

Yeni (2014) Ford Cargo tanıtıldı, Türk teknolojisi artık tüm dünyada kullanılacak

Aslında kamyonlar bu blogun konuları arasında değil, ama haber Türk otomotiv endüstrisini doğrudan ilgilendirdiği için yazma ihtiyacı hissettim. Üstte gördüğünüz büyük ve kırmızı kamyon bir sonraki nesil Ford Cargo. Ford kendi memleketinde, yani ABD pazarında kamyon satmıyor. Diğer pazarlarda ise Cargo modelini satıyor. Tabi isim hep Cargo olsa da heryerin Cargo'su farklı. Brezilya'da üretilen Ford Cargo bizim buralarda gördüğümüzden daha farklı bir tasarıma sahip ve Güney Amerika - Asya pazarlarında satılıyor. Avrupa'da ise Türkiye'de üretilen ve yollarda sık sık gördüğümüz Ford Cargo satılıyor. Aynı isme sahip iki farklı model var yani. Ford kriz sonrasında benimsediği "One Ford" politikasıyla birlikte farklı pazarlarda aynı amaca sahip farklı modeller satmaktan vazgeçmişti. İşte yeni Ford Cargo da bu politikanın ağır vasıta sektörüne yansıması. Yeni Cargo hem Brezilya, hem de Türkiye'de aynı tasarım ve teknolojiyle üretilecek. Tüm dünyada (şimdilik Kuzey Amerika hariç) aynı kamyon satılacak. Türk, Brezilyalı ve Avrupalı (neresi olduğu belirtilmemiş) mühendislerin ortak çalışmasıyla geliştirilen yeni Ford Cargo 56 ton yük kapasitesine sahip. Üretiminin Türkiye ve Brezilya'da yapılacağı söylenen yeni ağır yük kamyonunun 2014'e kadar piyasaya çıkması bekleniyor. Bu bizim için olumlu bir gelişme, çünkü Ford bu kamyona çok güveniyor (Mercedes ve Scania gibi sıkı rakiplere meydan okuyacağını belirtmişler). Böyle iddialı bir aracın sadece üretiminin değil, geliştirilmesinin ve tasarımının da bir kısmının Türkiye'de yapılmış olması gerçekten heyecan verici. Bu arada, Ford'un binek ve hafif ticari araçlarında da kullanılan altıgen biçimli panjur Cargo'ya yakışmış. Güzel olmuş, en azından yerli kamyon piyasasını hareketlendireceği kesin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder