Son yılların patlama yapan otomobil segmenti küçük arazi araçları. Kağıt üzerinde "arazi aracı" olarak geçseler de aslında pek araziye uygun olmayan bu araçların ortak özellikleri küçük sınıf (B sınıfı yani) araçların platformları üzerine inşa edilmeleri. Bu akımı ilk başlatan Daihatsu'ydu aslında, ama popüler hale getiren Nissan Juke oldu. Ardından Ford EcoSport, Opel Mokka (ve Amerika'da yaşayan kuzenleri Chevrolet Trax ile Buick Encore), Mini Countryman ve henüz konsept halinde olan Volkswagen Taigun tanıtıldı. Fiat bile 500 modelinin arazi aracına benzeyen bir varyasyonunu hazırladığını duyurdu. Anlayacağınız, her üretici basitçe küçük sınıftaki modelini yeniden şekillendirerek bir "mini-SUV" hazırladı. Renault da geri kalamazdı tabi. Biraz geç de olsa Captur tanıtıldı.
Renault Captur aslında Fransız üreticinin popüler küçük modeli Clio'nun biraz yerden yükseltilmiş, biraz da makyajlanmış hali. Aynı platform kullanılıyor, dolayısıyla motor seçenekleri de aynı. İç mekan ve süspansiyon sistemi elden geçirilmiş tabi, ama sürüşte radikal değişiklikler beklememek lazım. Mart ayında Cenevre'deki otomobil fuarında halkın karşısına çıkacak olan Captur 2014 model yılında piyasaya çıkacak. Yaz aylarında bu aracı bayilerde görebiliriz yani. Captur'un motor seçenek listesinde 1.2L ve 0.9L hacminde benzinli motora artık bir Renault klasiği haline gelen 1.5L hacmindeki dizel motor eşlik edecek. Tüm motorlar Renault'nun EDC isimli çift kavramalı şanzımanıyla satılacak. 4x4 opsiyonundan ise bahsedilmemiş, büyük ihtimalle böyle bir seçenek sunulmayacak. Captur'un fiyatları henüz belli değil, ama muadil motorlu Clio'lardan biraz daha pahalı olması bekleniyor. Benzer motorlu Megane'a yakın fiyatla satılırsa ben pek şaşırmam. Ben Captur'u beğendim, eğer fiyatları mantığa uygun şekilde ayarlarlarsa popüler olacağına inanıyorum.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder