Gençlerin en çok ilgisini çeken araba türüdür performanslı küçük arabalar. Hızlıdırlar, kıvraktırlar, en önemlisi de ucuzdurlar. Spor arabalara yaklaşan performansa makul fiyatlarla sahip olmanın tek yoludur bu ufaklıklar. Güvenlik konusunda sıkıntılar olsa da bu çok önemsenmez. Hızlı kalkışlar ve virajlarda kıvraklık esastır.
Kağıt üzerinde bu tanımlamaya uyan bir arabayla karşı karşıyayız. Cummins dünyanın en büyük bağımsız dizel motor üreticisi, QSK78 ise onun en büyük, en güçlü motoru. Mini ise otomotiv tarihinde üretilmiş en küçük arabalardan biri. Bir festivalde teknolojisini sergileyip dikkatleri üzerine çekmeyi hedefleyen Cummins bu ikiliyi birleştirmiş. Bir klasik olan eski kasa Austin Mini'nin kaputunun altına sığmayan motor arabanın arkasına yerleştirilmiş. Resimde de görüldüğü gibi bu işlem için Mini'nin şasesi uzatılmış ve güçlendirilmiş. Asıl önemli olan sa motor, daha doğrusu motorun özellikleri. Model numarasından da anlaşılacağı üzere bu motorun hacmi tam 78 litre, gücü ise 3500 hp. 14000 Nm torka sahip olan 12 turbolu canavarın 18 silindirinden her biri 4.3 litre hacme sahip. 11 tonun üzerinde olan ağırlığıyla bu motor iri kamyonların bile belini bükebilirken güçlendirilmiş Mini'nin arkasına sığdırılmış. Henüz performans testleri yapılmayan aracın yolda sürülüp sürülemeyeceği belli değil. Cummins firması güvenlik gerekçesiyle bu ufaklığın "sadece gösteri amaçlı" kalmasını istiyor. Ben yine de gözüpek bir sürücünün bu dev motorlu Austin Mini ile bir drag yarışına katılmasını görmek isterdim.
Çok yakar bu... Sanayiye götürüp bir ayar çektirmeden kullanılmaz...
YanıtlaSilBuna sinsi sunucunun tanıttığı Dew araç vitamininden koyarız, yakıt işini düzene sokarız. Hain bakışlı abinin reklamlarda dediğine göre çok yakmıyormuş Dew koyunca.
YanıtlaSilhhshcbch syt agfsds ahyddah dgagddxzhgzcysdf gsyfdsahsdhhdsadfad wuteyy3r65w3 gsbh hd gsv ydtwaradad hgas ha a
YanıtlaSil