12 Eylül 2011 Pazartesi

Dünyanın en güçlü ev yapımı kar küreyicileri

Biz böyle şeylere yabancıyız, memleketimizde kar küreyici pek kullanılmıyor. Daha doğrusu kullanılıyor, ama çok büyük olanları yolları temiz tutmakla sorumlu olan kamu kurumları tarafından kullanılıyor. Evlerde ise pek göremiyoruz bu cihazları. Bizim de çok karlı bölgelerimiz var, ama maalesef bu bölgelerimiz kapının önünde böyle bir cihaz bulunduracak kadar zengin değil. Neyse, biz cihaza dönelim. Yandaki resimde ve aşağıdaki videoda göreceğiniz aletler birbirinden farklı. Ortak özellikleri ikisinin de ev yapımı olmaları ve bir arabadan sökülmüş V8 motorları kullanmaları. Bu motorlar çok büyük, ülkemizde ancak kamyonlarda görebileceğimiz kadar (7 litre civarında) yüksek hacme sahipler. 400hp üzerinde güç üretebiliyorlar. Bu kadar fazla gücün kar küremek için kullanılması oldukça garip geliyor insana, ama bu da bir zevk meselesi. Bu aletlerin kumanda edildikleri tutacakları motordan gelen sıcak havayla ısıtılıyor. Böylece tutan kişinin elleri donmuyor. Benzer şekilde, motorun soğutulmasında kullanılan hava arkadan çıkıyor ve kullanıcının bacaklarını ısıtıyor. Gayet konforlu yani. Keşke benim de bu kadar boş vaktim olsa, ben de böyle ilginç (ama gereksiz) projelerle uğraşırdım. Kim bilir, belki benim projemden de işi gücü lüzumsuz şeyleri incelemek olan bir blog yazarı bahsederdi. Bu ilginç cihazdan beni haberdar eden Sirke'ye teşekkür ederim. V8 motorlu kar küreme makinesinin videosunu aşağıda veya şurada izleyebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder