12 Şubat 2011 Cumartesi

Nilüfer'in canı deri pantolon giymek istemiş

Pop müziğimizin efsaneleşmiş sanatçılarından Nilüfer'in 12 Düet isimli yeni albümü dinledim. Fena değil aslında, ama garipsediğim bazı şeyler var. Belki duymuşsunuzdur, bu albümde Nilüfer kendi klasikleşmiş şarkılarını 12 farklı rock müzisyeniyle düet yaparak söylemiş. Her şarkıda farklı bir kişi veya grup eşlik ediyor Nilüfer'e. Daha doğrusu, Nilüfer bu 12 müzisyene eşlik ediyor. Öyle ki, sanki şarkılar Nilüfer'in değil de konuk müzisyenlerin. Nilüfer şarkıları acemice, sanki ilk defa söylüyormuş gibi yorumluyor. Çoğu durumda konuk vokalistler Nilüfer'den daha iyi, şarkının melodisine daha hakim. Bu yüzden ben buna Nilüfer'in düet albümü olarak değil de, farklı şarkıcıların Nilüfer şarkılarını söyledikleri bir albüm gibi bakıyorum. Nilüfer de arada eşlik ediyor işte... Sanki Nilüfer'in bu projeden haberi yokmuş, birden ortaya çıkmış gibi acemice olmuş. Keşke albüm fotoğraflarına gösterdiği özeni şarkılarda da gösterseymiş. Ortaya daha güzel bir albüm çıkarmış. İlk dinlediğimde "Nilüfer deri pantolon giyip poz vermek istemiş, o yüzden bu albümü yapmış" diye düşündüm. Alıştığımız Nilüfer'den o kadar farklı yani. Yanlış anlamayın, albüm güzel olmuş. Şarkılar güzel, söyleyenler de genelde iyi iş çıkarmışlar.

Tabi herşey çok güzel değil, bazı saçma durumlar da var. İlkini zaten yukarıda yazdım. Nilüfer şarkıları söylemeyi beceremiyor. Ya pek gayret göstermemiş, ya da Nilüfer'de bazı şeyler bitmiş. Neyse, albümde beğenmediğim diğer olay da Aşk Kitabı şarkısı. Bu, benim en sevdiğim Nilüfer şarkısıdır. Aslında Nilüfer şarkısı değildir de, ben Nilüfer'in yorumunu çok severim. Albümde Nilüfer Aşk Kitabı şarkısını Hayko Cepkin'le birlikte söylemiş. Hayko Cepkin bu güzelim şarkının içine etmiş. Ömrümde daha kötü bir yorum duymamışımdır belki. Hem enstrumantal kısmı, hem de Hayko Cepkin'in yorumu berbat. Tabi bu sadece bir şarkıya özgü bir durum, ama albümü dinlemeye bu şarkıdan başladım (çok sevdiğim için) ve hayal kırıklığına uğradım. Keşke Nilüfer Aşk Kitabı şarkısında daha "normal" biriyle düet yapsaydı, çok daha iyi bir sonuç ortaya çıkabilirdi. Bunlar haricinde albüm güzel. Hayko Cepkin haricinde Nilüfer'e eşlik etmeleri için seçilen sanatçılar oldukça iyi, şarkıları da güzel çalıyorlar ve söylüyorlar. Fırsatınız olursa dinlemenizi öneririm.

3 yorum:

  1. ama resim hoş deri de yakışmış hatuna :)))

    YanıtlaSil
  2. Nilüfer'in acemice söylemesinin sebebi düzenlemeleri yapanların gruplar olması. Kim hangi şarkıyı söyleyecekse o şarkının düzenlemesini kendisi yapmış ve çalmış. Bu yüzden Sound ve alt yapı Nilüfer'in alışkın olduğu tarzın çok dışında olduğundan ve bu tarzın yorumu daha sert olduğundan Nilüfer'in sesi şarkılara oturmamış.

    Hayko'ya gelince. Şarkının kötü gelmesi tamamen senin normal anlayışından kaynaklanıyo :D Senin normalin Nilüfer olduğundan Hayko'nun yorumu sana berbat geliyo. Tıpkı Nilüfer'in yorumunun bana berbat gelmesi gibi. :D He bi de Evet, deri pantolon giymeyle Rockçı olunmuyo. Nilüfer'e söyleyiverin :D

    YanıtlaSil
  3. Müzikler sanki stüdyoda kaydedilip aranje edilmiş gibi değil, sanki amatörce stüdyo kaydedilmiş gibi.
    Nota ve tarz olarak Nilüfer'in sesine ve tarzına uygun değil, RayTracer'a katılıyorum.

    YanıtlaSil