30 Eylül 2010 Perşembe

Vimeo'ya giriş yasaklandı

Bu blogdaki videoların çoğunu eklemek için kullandığım popüler video paylaşım sitesi Vimeo bugün itibariyle Telekomünikasyon İletişim Başkanlığı tarafından Türk internet kullanıcılarının erişimine kapatıldı. Biz Youtube yasağının kaldırılmasını umarken bir diğer güzel video paylaşım sitesinin engellenmesi gerçekten karamsarlık verici oldu. Rivayete göre Cumhuriyet Halk Partisi'nin Trabzon milletvekilinin zamparalık görüntüleri Vimeo'da yayınlandığı için alınmış bu engelleme kararı. Ne olursa olsun, şikayet eden kim olursa olsun bu tip site kapatma kararlarını şiddetle kınıyorum. İnternetin ne olduğunu bilmeyen, kafası geçen yüzyılda kalmış, çişini tutamayan adamların aldığı kararlarla tüm bir ulusun internet kullanıcılarını etkilemesi hiçbir mantığa sığmaz. Sitelerin kapatılması sadece bizim kafamızı kuma gömmemiz anlamına gelir. Eğer ortada zararlı bir içerik varsa zaten tüm dünya onu görüyor, bizim görmememiz neyi değiştirecek? Bu sadece Türkiye'nin olmayan prestijini biraz daha yoketmeye yarar, site kapatmanın başka bir işleci de yoktur.

Bu gelişmeyle birlikte blogda yaşanacak bazı aksaklıkları da bildirmek isterim. Her ne kadar eski yazıları kimse okumasa da, eğer canınız çeker de geriye doğru giderseniz bazı videoları izlemekte sorun yaşayabilirsiniz. Bildiğiniz üzere Youtube kapalı olduğundna ve herkes rahatça görüntüleyemediğinden Youtube üzerindeki videoları blogda kullanmıyordum. Bunun yerine farklı video sunucularında o videoları arıyordum (özellikle de Vimeo'yu tercih ediyordum), bulamazsam da Vimeo'ya kendim ekliyordum. Artık kapatıldığı için Vimeo üzerindeki videoları artık izleyemeyebilirsiniz. Youtube'u izlemek için DNS ayarlarını değiştirmiş olan arkadaşlar Vimeo'ya da sorunsuzca girebilecekler, onlar bu yasaklardan etkilenmiyorlar. Ben de bundan sonra farklı video sunucularını tercih edeceğim. İnşallah Vimeo'nun yasağı Youtube gibi sürümcemeye girmez ve bir an önce engelleme kaldırılır.

Not: Yukarıdaki resmi PC Labs sitesinden aldım. Umarım hazırladıkları bu görseli izinsiz kullandığım için bana kızmazlar.

4 yorum:

  1. Darısı, internetin geri kalanına.

    YanıtlaSil
  2. Çok hızlısın bakıyorum...:)

    YanıtlaSil
  3. Emre bu kadar yorma kendini... youtube'a giremeyenler eksik kalsın videolardan birşey olmaz :)

    YanıtlaSil
  4. @Hayat Çilingiri
    Güzel söylüyorsun da, olayın özünü videonun oluşturduğu konular var. Mesela senin bloga koyduğun karikatürlerin uçtuğunu düşün. Sadece altlarına yazdığın 2 satırla olur mu? Olmaz. O yüzden içerik videosuyla, resmiyle tam olmalı.

    YanıtlaSil