7 Ağustos 2012 Salı

Her araba hibrit olabilir - normal arabalar için hibrit dönüşüm kiti

Hibrit arabalar sıradan benzinli veya dizel arabalara göre çok yeniler, haliyle biraz pahalılar ve az bulunuyorlar. Her modelin hibrit versiyonunu bulmak mümkün değil, bulunanlar da genelde standart modelin iki katı fiyata satılıyor. Middle Tennesse State University bünyesinde çalışan Dr. Charles Perry bu soruna pratik bir çözüm bulmuş. Charlse Perry neredeyse her arabaya takılabilen bir hibrit dönüşüm kiti geliştirmiş. Tıpkı LPG dönüşüm kitleri gibi bu hibrit dönüşüm kiti de arabaya sonradan takılıyor. Kit temelde ön veya arka tekerleklere takılan elektrik motorlarından ve bagaja yerleştirilen bir iç üniteden oluşuyor. Tekerleklerdeki motorlar fren diskinin içine yerleşiyor, böylece dikkatli bakılmadıkça gözükmüyor. Prensipte her arabaya uygun gözükse de bazı arabalar (özellikle arka frenleri kampana olanlar) bu kitle uyumsuz olabilir. Yine de çoğu arabada sorunsuz çalışacağı varsayılıyor. Arabanın çekişi eğer ön tekerleklerdeyse elektrik motorları arkaya takılıyor, arkadaysa da öne takılıyor. Dört tekerlekten çekişli arabalarda ise nasıl uygulanacağı belirtilmemiş, belki onlar da bu sistemle uyumsuzdur. İç ünite ise pillerden ve motor kontrolcülerinden oluşuyor. Sistem gaz pedalının hareketlerini takip ederek sürücü gaza bastıkça boştaki tekerlekleri döndürüyor ve arabanın içten yanmalı motoruna destek oluyor. Böylece gaza daha az basılıyor ve daha az yakıt tüketiliyor. Dr. Charles Perry'ye göre dışarıdan fişe takılarak da şarj edilebilen bu sistem şehir içi kullanımda yakıt tüketimini yarı yarıya düşürebilecek kadar iyi. Videoda ağır Amerikan aksanıyla anlattığı sistem henüz bir prototip, bu yüzden iç ünite pek kompakt değil. İleride, üretime geçildiğinde iç ünite de küçülecek ve bagajda bu kadar yer kaplamayacak, hatta belki de (tıpkı LPG tüpleri gibi) yedek lastiğin yerine sığacak. Hibrit dönüşüm kiti arabanın motoruna herhangi bir müdahale gerektirmeden monte edildiği için arabanın garantisini de bozmayacak. Piyasaya ne zaman çıkacağı henüz belli değil, ama bu kitin 3,000$ civarına satılacağı söyleniyor. Fiyat gayet makul, eğer iç üniteyi küçültebilirlerse bu kit çok popüler olabilir. Özellikle yakıt fiyatlarının pahalı olduğu ülkelerde (mesela Türkiye'de) LPG sistemleri bir türlü yeterli güveni vermediği için böyle bir sistem tercih edilebilir. Hibrit dönüşüm kitinin tanıtım videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.

7 yorum:

  1. "Prensipte her arabaya uygun gözükse de bazı arabalar (özellikle arka frenleri kampana olanlar) bu kitle uyumsuz olabilir. "

    Videodaki aracın arka frenleri kampana zaten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır, disk. :) Kampana frende tambur oluyor, bunda disk var.

      Sil
    2. http://www.goldismoney2.com/attachment.php?attachmentid=21038&d=1344287261&thumb=1


      Bu resimdeki fren kampana.

      Sil
    3. Haklısın, tekrar bakınca ben de farkettim. Yanlış görmüşüm ilk seferde. Özür dilerim. :)

      Sil
  2. 4 çekişli bir araçta yine aynı şekilde uygulanabilir belkide sonuç olarak yinede motorun sarf etmesi gereken gücü azaltır hem bu motorlar tekeri çevirir hemde patlar motorlar ama olmayadabilir çünkü arabalardan pek fazla anlamam :D birde şu anda yeni çıkan arabalar şehir içinde 3-5 lt arası yakıyorlar bu kit kullanılırsa çok iyi tasarruf edilebilir umarım elektrikli arabaların aküleri gibi bunada bir engel koymazlar

    YanıtlaSil
  3. 4 çekerler de olacağını zannetmiyorum. Çünkü hibrit sistem harici olarak çekişin olmadığı tekerlere takılmış. Çekişin olduğu tekerlere takılmasını pek mümkün görmedim açıkçası.

    Videodaki araç önden çeker bir araç ve arka tekerlere hibrit sistemi takılmış.

    YanıtlaSil
  4. Birliği sahibi olmadan haber yapmamak lazım resimde kampanalı araca takılmış bir sistem görüyorum bu sistem disk fren üzerine takılamaz ama ona uygun bir şey bulabilirler belki

    YanıtlaSil