1 Eylül 2011 Perşembe

Doğal Göz yerine Kamera Göz


Açıkçası ilk gördüğümde biraz iğrenç geldi, hatta hafiften ürktüm. Rob Spence adındaki bir adam, ateşli bir silahla geçirdiği kaza sonucunda kaybettiği sağ gözünün yerine bir kamera yerleştirmeyi başardı, bununla da yetinmeyip, kendi ürettiği bu protez göz kamerasının içerisine bir de kırmızı ışık ekledi ve gecelere dalıp terminatör gibi gezer hale geldi. Umarım bu yapay gözünü "pörç" diye çıkartıp "hahaha ben robotum !" diyerek insanları korkutmaya çalışmaz, hele de Türkiye'de böyle birşey yapmaya kalkarsa kafasına haydarı yer...

Kablosuz bağlantı vasıtasıyla canlı olarak görüntü gönderebilen bu yapay göz, malesef kullanıcısının gördüğü herşeyi kaydetmiyor, bu kamera kullanıcısının görmediği herşeyi kaydediyor, yani aslında kullanıcısının görmesini sağlamıyor, sadece başını çevirdiği alandaki görüntüler kaydediyor, buna rağmen Rob Spence;


...bu göz ve diğer yapay uzuvlar insana üstün özellikler veriyor...insanların kaza veya hastalık sonucu kaybettikleri uzuvlarının yerine koyacak üstün seçenekleri olabiliyor...
 diyor. Yapay gözün nasıl birşey olduğunu, takılıp çıkarılmasını ve nasıl kullanıldığını falan görmek isterseniz aşağıdaki videoyu izleyebilirsiniz;

2 yorum:

  1. Ben de Deus Ex'deki gibi aşırı gelişmiş protezler bekliyorum fakat o dayının bilmediği bişey var. Bugün bile orta seviye, diz eklemi barındıran OttoBock firmasına ait bir bacak protezi bile 65.000TL civarında. Devlet karşılamıyor(Gaziler dışında). Deus Ex'deki gibi protez uzuv yapsalar 3-4 trilyondan aşağı satmazlar.

    YanıtlaSil
  2. Heheh çok güldüm lan. Geçen yıl 65.000 TL'ydi bu yıl 90.000 olmuş :) Aha burda : http://www.medikalspor.com/pinfo.asp?pid=85

    YanıtlaSil