29 Ağustos 2010 Pazar

Bilim Kurgu meraklısının göz testi böyle olur

Üstte gördüğünüz kocaman resim aslında bir görme bozukluğu ölçüm şeması. Gözlük veya lens kullananlar (yani gözü bozuk olanlar) zaten bu tip şemalarla en az birkaç kez haşır neşir olmuşlardır. Gözleri sağlam olan şanslı kişiler de bir şekilde görmüşlerdir. Doktor farklı numaralarda mercekleri deneyerek şemadaki harfleri belirli bir uzaklıktan okumanızı ister, siz de okursunuz. Aşağıya indikçe harfler küçülür, okumak ta zorlaşır. Artık bilgisayarlı göz muayenesi sistemi iyice yaygınlaştığı için bu sistem sadece bilgisayardan gelen sonucu kontrol etmek için kullanılıyor. Üstteki ölçüm şemasının diğerlerinden farkı ise üzerindeki tüm harflerin (veya şekillerin) bir bilgisayar oyunundan, filmden veya çizgi romandan alınmış olması. Kendinizi deneyin bakalım, her harfin nereden geldiğini hatırlayabilecekmisiniz...

2 yorum:

  1. Ikındım, sıkındım, sadece Quake'i tanıyabildim. Bunuyor muyum yav?

    YanıtlaSil
  2. Çaktırma, ben de çoğunu çıkaramadım. 5. satırdaki X Matrix'ten geliyor. Gözümün ısırdıkları var, ama tam nereden geldiklerini çıkartamıyorum. Yaşlanmışız biz...

    YanıtlaSil