1 Mayıs 2009 Cuma

Kurtarın beni, batıyorum!

Ben batmıyorum tabi sayın okuyucular. Allaha şükür güzel yüzerim, henüz hiç boğulmamam bunun ispatıdır. Göbeğim de doğal şambriyel görevi görüyo zaten. Neyse, batan amerikan otomotiv endüstrisi. Zaten bunu bilmeyen yok. Ama neden batıyor? Tamam, kriz var ama kriz bi tek bu amerikalılara mı vurdu? Herkese vurdu. Neden ilk batan onlar oluyo? Cevap basit. Zaten şu anda bulundukları yeri haketmiyolardı. Zamanında piyasa boşken isim yapmışlar, o krediyi kullanıyolardı bu kadar zamandır. Kalite kore arabası seviyesinde, fiyat alman arabalarıyla yarışıyo. Bu kazığı da bi tek amerikan milliyetçileri ve amerikan hayat tarzı özentileri yiyo. Yesinler tabi, lokmalarında gözümüz yok. Bir de üstüne bu otomobil üreticileri hantallaşmış. Senelerdir her işi başkalarına havale ederek, teknolojiyi ve tasarımı hep ithal ederek hımbıllaşmışlar. Bi kriz oldu, küçük araba yapmak gerekti, chrysler tutuldu kaldı. E tabi tutulur, kaç senedir büyükleri mercedese, küçükleri mitsubishiye yaptırmış. Burada bir konuyu açıklığa kavuşturmak isterim sayın okur. Araba yaparken en önemli şey platformdur. Platformu yaptınmı gerisi kolaydır. Mesela volkswagen bir platfotm yapar, onun üzerine giydirir giydirir satar. Audi a3, vw golf, seat leon hep aynı platformu paylaşır. konumuza geri dönersek, chrysler firması grand cherokee, 300c gibi iri arabaların platformlarını mercedesten alırken, sebring, cherokee gibi nispeten ufakların platformlarını da mitsubishi den alıyo. Sonra noluyo, kendisi hantallaşıyo, zayıflıyo, zora gelince böyle tıkanıp kalıyo. En sonunda da batar duruma geliyo. Batar tabi, o batmasın da ben mi batayım?

2 yorum:

  1. Bence Krizin nadir olumlu etkilerinden birinin de piyasada işini gerçekten iyi yapan vizyon sahibi şirketlerin ayakta kalması, zayıfların silinmesi olduğunu düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  2. İbrahim EKŞİ

    Benim yorumum krizden ziyade batma hususunda. Bu noktada bir bilgi eksikliğine sahip olduğunu gördüm ve seni ileride yaşayabiliceğin tehlikelre karşı tam donanımlı hale getirmek istiyorum özellikle yüzerken! Açıkcası yazında belirttiğin yüzmeyi biliyorum kısmı bana gerçekçi gelmedi sonuç itibariyle yüzmeyi bilen insan şambriyelle denize girmez ayrıca göbeğinin şambriyel etkisi yaratarak seni koruyacağını düşünüp denizde açılırsa sana hatırlatırımki her göbeğin bir deliği vardır! buda demek oluyorki o çok güvendiğin şambriyelin doğuştan delik .Birdahaki deniz maceranda bu önerilerimi dikkate alman senin için hayati bir önem taşımaktadır .Çimerken beni hatırlaman dileğiyle... Bilgilerinize arz ederim.

    Bir dost

    YanıtlaSil