17 Mayıs 2009 Pazar

Doğan görünümlü soytarılar


Evet resimde de görüyorsunuz, arabada ayrı bir hava var. Bakıyorum, ne olduğunu da çıkaramıyorum. Alfa Romeo mu, yoksa Maserati mi bilemedim. Çok da pahalı olsa gerek. Hele performansı dillere destan. Bir bastı mı caddenin tozunu attırır. Karşısında ne BMW ne Mercedes tutunabilir. Hele şu arkadaki spoilere, şu tamponlardaki eklere bakın... Arabanın haşin bakışları ayrı bir güzellik zaten. Yan taraftaki çıkartmalardan hiç bahsetmiyorum. bahse girerim o tuning firmaları bu arabanın üzerinde temsil edilmekten gurur duyuyorlardır...
Ben bu arabalara mastürbasyon arabası diyorum. Bu ismi de yeni taktım. Aynen mastürbasyon gibi, insanlar kendilerini tatmin ediyorlar, o an süper olduklarını zannediyorlar, ama kimse onları farketmiyor. Nesini farkedecek ki? İtalyanların 70'lerde ürettiği, sonradan eskiyince bize pasladıkları, daha yeniyken bile ne teknoloji ne de sportiflik açısından pek bir özellik içermeyen orta halli aile arabaları bunlar. Bu arabaları böyle soytarıya çevirmek bence kendini tatminden başka birşey değildir. Diyeceksiniz ki zevk meselesi. Olabilir ama bu iş sadece arabaya takıp takıştırmakla kalmıyor ki... Dahası da var bu işin.
Dahası bu arabaları kullananların hal ve tavırları. Arabaya 5 kişi binip (arka ortada oturan kişi öne doğru eğilir, dirseklerini ön koltuklara dayar, yani arabanın merkezinde olur) Bağdat Caddesinde her gördükleri kıza korna çalarlar. Belli bir fiyatın üzerindeki her arabayla rekabete girerler. Adam almış altına kısrak gibi arabayı, bunun nesiyle kapışacak? O gezintiye çıkmış, veya sakin sakin gidiyor. Bunlar gazlarlar, bir cayırtı kopar, egzost zaten ses çıksın diye modifiye edilmiş, tabii kendi kendisiyle yarışan bu şahıs, yarışta başkası olmadığı için mecburen birinci olur. Kahvede anlatır sonra "abi geçen bi beemveyle kapıştım, bi bastım gaza adam apışıp kaldı" diye. Agresif sürüş şekilleri süreklidir bunlarda. Gerekli gereksiz şerit değiştirmek, makasa girmek, ani frenlerle öndeki arabaya milimetreler kala durmak onlar için erkeklik göstergesidir.
Ben bunu yapan arkadaşların iktidarsız olduğunu düşünüyorum, çünkü erkekliğini böyle sergilemek ancak erkeklik konusunda zayıf olan kişilere yakışır. Hormonal bozukluktan bahsediyorum ben. Arıza elemanlarda, ama arada araba da kaynıyor, ona da yazık oluyor. Yahu kim arabayla bisikleti geçtiği için tatmin olur? Bu gerçekten var! Adam bisikleti geçip seviniyor. Hormonlarda çok ciddi bir arıza olmalı, tıp bunu başka türlü açıklayamaz.
Bu arada bir açıklama yapmak istiyorum. Ben Tofaş kuş serisi araba kullanan kişileri aşağılamıyorum, arabaya da bir diyeceğim yok. Herkesin kendine göre bütçesi var, parası neye yeterse onu alır. Benim lafım bu arabayı soytarıya çevirenlere ve bu ve benzeri arabalarla trafikte magandalık yapanlara. Magandalık için doğan görünümlü şahin şart değil. Biraz daha paralı olanları 90'lardan kalma bir BMW veya tek kapılı bir Japon arabasıyla da aynı magandalığı yapıyorlar. Tabii bir de sosyetik magandalar var, onlar daha az bulunuyor ama magandalığın hasını yapıyorlar. Ne de olsa mal sahibine benzemezse harammış. Araba farketmez, önemli olan içindeki adam (adam denebilirse tabii).

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder