29 Ocak 2014 Çarşamba

VW Polo makyajlanıyor, tüm motorları yenileniyor

Alman otomotiv devi Volkswagen'in popüler küçük (B segmenti) modeli Polo bu yıl makyajlanacak. Volkswagen her makyaj operasyonunda yaptığı gibi bu sefer de dış görünümde fazla değişiklik yapmamış. Polo sıklıkla gördüğümüz ve detaylarına aşina olduğumuz bir araba olmasa makyajlı versiyonu mevcut Polo'dan ayırt etmemiz zor olurdu. Ön kısımda farlar, tampon ve ızgara değişmiş, ama genel görünüm aynı kalmış. Yeni Polo'nun farlarında LED gündüz farları da var, yani Polo da modaya uymuş. Arkada da tampon ve farlar değişmiş, ama bu değişiklikleri farketmek ön kısımdaki kadar kolay değil. Hele tampon neredeyse tamamen aynı, ama VW değiştiğini söylüyor. Yan yana getirip bakmakta yarar var.

Dışarıda fazla değişiklik olmadığını söyledik, ama kaportanın altında bazı önemli değişiklikler var. Ön konsolda direksiyon, kadranlar ve müzik sistemi değişmiş. Golf VII'den alınan parçalar Polo'nun konsoluna iyi uyum sağlamış. Mevcut modeldeki aşırı sade hava gitmiş, iç mekan daha teknolojik ve şık bir hal almış. Kadranların arasındaki lüçük LCD ekranın gelmesi iyi olmuş, mevcut versiyonda siyah beyaz ve çok basit bir ekran vardı. Müzik sisteminin değişmesi de çok iyi olmuş, mevcut versiyondaki müzik sistemi iş görse de USB girişi bile sunmuyordu. Yeni sistem daha kullanışlı ve fonksiyonel görünüyor.

Bunlar fonksiyonelliği arttıran değişiklikler tabi, ama benim asıl ilgilendiğim kısım gözle görülmeyen, ama gönülden hissedilen farklar, yani sürüş performansını etkileyen şeyler. Makyajlı Polo'da VW grubunda daha önce görmediğimiz motorlarla tanışacağız. Küçükten başlayıp büyüğe doğru gidelim, sırayı bozmayalım. Yeni Polo'nun en küçük hacimli motoru 1.0 litrelik 3 silindirli MPI motorlar. 60HP ve 75HP gücünde iki farklı versiyonu bulunan bu motorları daha önce Skoda Citigo'da görmüştük. Polo'nun 1.2 litrelik motorunun yerini alacak olan bu küçük hacimli güç üniteleri performanslı olmaktan uzaklar, ama sakin kullanıldıklarında yakıt tüketimleriyle sürücüyü memnun edebilirler. Biraz daha fazla güç isteyenler ise 1.2 litrelik 4 silindirli TSI motoru tercih edebilirler. Bu motor turbo desteği sayesinde 110HP güç verebiliyor. Bu kadar güce ihtiyacı olmayanlar için aynı bloğa sahip ama 90HP gücünde 8 valfli bir versiyon da mevcut.



Yakıt ekonomisine önem verenler ise tamamen yeni dizel seçeneklerine yöneleceklerdir. 1.4 litre hacmindeki yeni TDI motorlar eski 1.2 TDI ve 1.6 TDI motorların yerini alacaklar. Üç silindirli olan bu motorun 75HP ve 90HP güç veren iki farklı versiyonu var. Güç eski motorlarla aynı, ama kullanılan blok daha küçük ve daha hafif. Yeni teknoloji olduğu için biraz daha az tüketebilir. Testlerde göreceğiz. Bu 1.4L hacmindeki yeni dizelin gelmesi aynı zamanda eski (ve rekabetten uzak kalmış) 1.6 TDI motorun da yenileneceğinin sinyalini veriyor. VW grubunun kompakt modellerinden biri yenilendiğinde tamamen yeni ve daha güçlü bir 1.6TDI görebiliriz. Polo'nun şanzıman seçeneklerinde değişiklik olmamış, yine manuel ve DSG şanzımanlar kullanılacak. Yeni motorlarıyla Polo'nun mevcut versiyona göre %21 daha az tüketeceği söylenmiş. Zaten fazla yakmıyordu, daha da az yakarsa ülkemizde çok sevilebilir.

Yeni Polo'nun en şaşırtıcı özelliği (daha doğrusu aksesuar seçeneği) ayarlanabilir amortisörler. Bu her Polo'da olmayacak, hatta belki de ülkemizde satılan Polo'larda göremeyeceğiz, ama sertliği ayarlanabilir amortisörler küçük sınıfta daha önce görmediğimiz birşeydi. Herkes için gerekli değil tabi, ama Polo'nun burulma çubuklu arka süspansiyonunun vasat yol tutuşunu bir miktar düzeltebilir bu sistem. Ne kadar başarılı olduğunu testlerde göreceğiz. Bunun haricinde elektronik güvenlik sistemlerine de yenileri eklenmiş. Kaza sonrası frenleme (kaza öncesi frenlemeyle karıştırmamak lazım), acil durum frenlemesi ve sürücü uyarı sistemleri eklenmiş. Ayrıca adaptif hız sabitleyici de var yeni donanımlar arasında. Tabi bunlar hep yaban ellerdeki Polo'lar için geçerli. Ülkemizde ESP'siz satılan Polo'nun bir anda böyle donanımlara kavuşması bana pek gerçekçi görünmüyor. Makyajlı Polo'ya ESP eklenirse sevineceğiz biz, adaptif hız sabitleyicisi olmasa da olur. Makyajlanmış Polo'yu almak isteyenler sipariş vermek için Nisan ayını beklemek zorundalar. Arabaların teslimatı ve bayilerdeki satışı da Temmuz ayında başlayacak. Ben yeni Polo'yu beğendim, eskisinin zayıf kaldığı noktalarda düzeltmeler yapılmış, gayet hoş bir araba olmuş. Umarım ülkemizde fazla kırpılmadan satılır.


2 yorum:

  1. Polo zaten beğendiğim bir otomobildi, şimdi iyice hoş olmuş.

    YanıtlaSil
  2. düşünen adam öldün mü noldu lan eskiden ne güzel paylaşımlar yapardın şimdi ayda 1 kez bile yapmıyon

    YanıtlaSil