29 Kasım 2012 Perşembe

BMW M5'e bir rakip de İngiltere'den: 2014 Jaguar XFR-S

Geçtiğimiz günlerde sizlere Toyota'nın "süper sedan" modeli TMG Sports 650'den bahsetmiştim. Başta BMW M5 olmak üzere Alman premium markalarının fabrikada modifiye edilmiş ekstra güçlü sedan modellerine rakip olan TMG Sports 650'ye bu mücadelede Jaguar XFR-S de eşlik edecek. Jaguar'ın E sınıfı sedan modeli XF'in güçlendirilmiş ve sportifleştirilmiş bir versiyonu olan XFR-S'in kaputunun altında 5.0 litrelik bir V8 motor var. Kompresörle beslenen bu motor tam 550HP güç ve 680Nm tork üretiyor. Bu sayede bu iri Jaguar 100KM/S hıza sadece 4.4 saniyede çıkabiliyor.

Tabi bir arabayı "süper sedan" yapmak için güçlü bir motor yetmiyor. Jaguar tasarımcıları XF'in zaten sportif görünen tamponlarının yerine daha çok coupe modellerinde gördüğümüz tarzda tamponlar tasarlamışlar. Ön tamponda büyük hava girişleri var, arkada da güçlü bir difüzör tamponun altında yerini almış. Dört çıkışlı egzost sistemi de arabanın güçlü motoruna vurgu yapıyor. Süspansiyonu %30 oranında sertleştirilen XFR-S konfor odaklı bir aile arabası olmaktan çıkmış, pistte kullanılabilecek bir performans makinesine dönüşmüş. Önümüzdeki yıl piyasaya çıkması beklenen Jaguar XFR-S'in fiyatı henüz açıklanmadı. Hoş, açıklansa ne olur, zaten Türkiye'ye hiç gelmeyecek. Yine de Jaguar'ın kendini toparlaması ve rekabeti kızıştırması sevindirici bir durum. BMW M5 ve Audi S6 gibi ekstra güçlü sedanlar artık eskisi kadar rahat değiller, Jaguar da tıpkı Toyota gibi bu segmente gözünü dikti. Hele yeni M5'in hoparlörden motor sesi verme rezilliğinden sonra daha çok kullanıcı Jaguar ve TMG'yi tercih ederse şaşmamak lazım.


1 yorum: