27 Kasım 2011 Pazar

Uygun fiyatlı spor araba isteyenler sevinebilir - Toyota GT 86 duyuruldu

Japon otomobil üreticileri Toyota ve Subaru bundan birkaç yıl önce arkadan itişli sportif bir modeli ortaklaşa geliştirdiklerini duyurmuşlardı. Bu modelin platformu ortak olacaktı, ama kaportası markaya göre değişecekti. Beklenen model sonunda geldi, Toyota GT 86 (daha önce FT-86 veya Toyota ve Subaru'nun karışımı olan "Toyobaru" olarak biliniyordu) duyuruldu. Aslında resmen duyurulmadı, Toyota bunun için Tokyo'daki otomobil fuarını bekliyor, ama Toyota'nın İngiltere distribütörü biraz tez canlı davranarak yeni modelin fotoğraflarını, özelliklerini ve çıkış tarihini basına bildirdi.

Toyota GT 86 gerçekten güzel görünüyor. Hiçbir orantısızlık yok, ideal bir coupe formu yakalanmış. Çok büyük bir araba değil, ama zaten iç hacim bu arabanın tasarımında pek öne çıkan bir amaç değil. GT 86 standart olarak 17" jantlarla geliyor. Arabanın motoru da kendisi gibi melez. Subaru'nun uzmanı olduğu boxer tipindeki motora Toyota'nın D4-S isimli enjeksiyon sistemi uygulanmış. Motorun boxer tipinde olması iyi birşey, çünkü boxer motorlar yassı oldukları için arabanın ağırlık merkezinin yere daha yakın olmasını sağlıyorlar. Dört silindirli 2 litre hacmindeki motor 197HP güç ve 205Nm tork üretebiliyor. Bu güç arka tekerleklere 6 vitesli düz veya otomatik şanzımanlarla iletiliyor. Otomatik şanzımanın teknolojisinden bahsedilmemiş, ama çift kavramalı bir şanzıman kullanılması muhtemel.

GT 86'nın içi de olabildiğince sportif tasarlanmış. Toyota bazı diğer üreticiler gibi (mesela Renault) sedan modeliyle spor modeline (mesela Laguna Coupe) aynı iç tasarımı kullanmamış. Temel kontroller için büyük düğmeler tercih edilmiş. Direksiyon da üç kollu ve oldukça hoş görünüyor. Benim Toyota markalı otomobillerin iç mekanıyla ilgili en büyük çekincem malzeme kalitesi. Fotoğraflarda bunu anlamak imkansız, bunu görmek için arabanın içine binip sağı solu biraz okşamak, biraz da parmak ucuyla bastırmak gerekiyor. Son kullandığım Toyota'nın konsolu ve kapıları tamamen sert plastikten yapılmıştı. Pek hoş birşey değil, umarım Toyota bu konuda biraz özen göstermiştir.

Toyota GT 86 önümüzdeki yaz İngiltere'de satışa sunulacak. Diğer ülkelerde de bu tarihin birkaç ay öncesinde veya sonrasında piyasaya çıkabilir. ABD'de bu araba Scion markasıyla ve FR-S olarak satılacak. Japonya'da ise modelin ismi Toyota 86 olacak. Subaru'nun aynı platforma sahip arabasının ismi de BRZ. Scion zaten Türkiye'de yok (olsa süper olurdu), Subaru da ülkemizde pek yaygın bir marka değil. Bu yüzden bizi ilgilendiren model Toyota GT 86. Başlıkta "uygun fiyatlı spor araba" dedim, ama gaflete düşüp de GT 86'nın Corolla fiyatına satılacağını zannetmeyin. Spor arabalar genelde aile arabalarına göre biraz daha pahalı oluyor. GT 86'da Avensis ile RAV4 arasında bir fiyatla satılacaktır büyük ihtimalle. Çok ucuz değil, ama BMW Z4 veya Audi TT gibi lüks rakiplere göre çok daha uygun fiyatlı olacağı kesin. Tabi ben bu tahminleri Toyota Türkiye'nin bu arabayı ithal edeceği varsayımı üzerine yapıyorum. Türkiye distribütörü bu arabayı güzel göründüğü ve düzgün çalışan bir şanzımana sahip olduğu için ithal etmeyebilir. Son zamanlarda arızalı modellere yoğunlaştılar nedense. Memleketim insanı biraz arızalı olduğundan "Benim babam Toyota gibi adam" diyen çocukları yalancı çıkarmak istemiyorlar herhalde. Kendileri bilirler, bu politikalar onlara çok şey kaybettiriyor. Toyota GT 86'nın tanıtım videosunu aşağıda veya şurada izleyebilirsiniz.

3 yorum:

  1. Tam senlik ,piyasaya çıktığında hemen bir tane alırsın sanırım .

    YanıtlaSil
  2. Subaru'nun kanadı da fena olmamış hani:)

    YanıtlaSil
  3. Mükemmel paylaşımlarınız var,bu paylaşımlarınızdan dolayı Wordpress tasarım firması olarak teşekkür ederiz.

    YanıtlaSil