Evet, biz daha 2011'i bitiremedik, arada kocaman bir 2012 var, ama Audi 2013 model yılında (2012'nin sonlarında) piyasaya süreceği makyajlanmış A4 ailesini duyurdu. Aynı platformu kullanan daha sportif model A5'in makyajlanmış versiyonu birkaç ay önce duyurulmuştu, ben de burada yazmıştım. Hatta; benzer değişikliklerin makyajlanmış A4'te de görülebileceğini belirtmiştim. Skor tahmini tutan bir spor yazarının haklı gururunu yaşıyorum şu anda, çünkü Audi tıpkı benim dediğim gibi davrandı. Ön farlardaki LED sistemi değişmiş, bir sürü nokta LED yerine çizgi şeklinde birleştirilmiş LED gündüz farları gelmiş. Arabanın genel görünümü çok değişmemiş, sonuçta komple kasa yenilenmiyor. Bu sadece bir güncelleme.
A4'ün genel görünümü fazla değişmemiş, ama yakından bakıldığında pek çok değişiklik göze çarpıyor. Mesela; ön tamponda sis farlarından başlayan bir çizgi arabanın arkasına kadar devam ediyor. Önceden de bu çizgi vardı, ama yeni Audi modellerinde de gördüğümüz bu çizgi 2013 A4'te daha da belirginleştirilmiş. Bu tip görsel detaylar sadece kozmetik olmayabiliyor, mesela arabanın önünden arkasına uzanan bu çizgi kapıların yandan gelen darbelere karşı direncini arttırmak için eklenmiş. Yeni A4'te ön tampon biraz daha toparlanmış, sis farları da yeniden tasarlanmış.
Arabanın arka tasarımı da fazla değişmemiş, genel görünüm korunmuş. Bagaj kapağının köşesindeki spoiler benzeri çıkıntı biraz daha belirginleştirilmiş. Arka farlar ise LED kullanılarak yeniden tasarlanmış. A4'ün şu an satılmakta olan modelinde de LED arka farlar opsiyonel olarak sunuluyor, ama açıkçası bunlar çok güzel gözükmüyorlar. Hani yapmış olmak için yapılmış gibiler. Yeni tasarım ise oldukça iyi, belki de Audi 2013 model yılından itibaren tüm A4'lerin arka farlarını LED'li yapacak.
İç mekandaki değişiklikler de dış mekandakiler gibi, görmek için yakından bakmak gerekiyor. Daha lüks bir görünüm sunmak için iç mekandaki kaplamalar yenilenmiş. Yeni A6'da gördüğümüz yatlardaki kaplamaya benzeyen çizgili ahşap kaplama A4'te de sunuluyor artık. Burada en önemli değişiklik MMI isimli araç içi bilgilendirme ve eğlence sisteminde yapılmış. Audi henüz kesin bilgileri vermiyor, ama sistemin yenilendiğini biliyoruz. Mevcut modelde sunulan MMI sistemi eski A6'dan alınma bir sistemdi, üstelik ekran çözünürlüğü ve işlemci gücü de A6'ya göre düşüktü. Kesin konuşmak zor, ama yeni A6 ve A7'de bulunan MMI sisteminin bazı özellikleri 2013 A4'ün eğlence sistemine aktarılmış olabilir. Dokunmatik yüzeyle yönetilen bir MMI sistemi maalesef bu modelde sunulmuyor. Bunun için ya bir sonraki (tamamen yenilenmiş) A4'ü beklemek ya da bir A6 almak gerekli.
2013 model Audi A4'ün en belirgin yenilikleri teknik özellikler listesinde saklı. Motorlar ve şanzımanlar elden geçirilmiş, komple yenilenmeseler bile bazı düzenlemeler sayesinde daha güçlü ve daha verimli hale gelmişler. Ülkemizde A4 kullanıcılarının en sık tercih ettiği motor olan 2 litrelik dizel güç ünitesinin artık 4 farklı versiyonu mevcut. En zayıf olanı 134HP güç verebiliyor, ama Türkiye piyasasında daha çok 161HP ve 175HP güç veren versiyonların tercih edileceğini düşünüyorum. Benzinli motorlarda da ülkemizde popüler olan 1.8 TFSI motorun gücü biraz arttırılmış, eski motor 160HP güç verirken yenisi 168HP güç verebiliyor. Tabi herşey maksimum güç değil, motorların çalışma karakterleri de çok önemli. Maalesef arabaları kullanmadan (veya kullananların anlattıklarını dinlemeden) bu konuda yorum yapamıyoruz. Aslında A4'ün motor seçenekleri bunlarla kısıtlı değil, ama buralarda pek satılmayan, özel siparişle getirtilen motorlarla ilgili fazladan detay verip kafanızı karıştırmak istemiyorum.
Teknik özellikler konusunda getirilen bir diğer yenilik de A6'dan alınma olan tamanen yenilenmiş elektromekanik direksiyon sistemi. Mevcut A4'te kullanıcıların sıklıkla şikayet ettiği "hissiz direksiyon" sendromuna çare olması beklenen bu sistem hem sürüş keyfini arttıracak, hem de arabanın daha iyi kontrol edilmesini sağlayarak güvenlik konusunda avantaj sağlayacak. Arabanın süspansiyon sisteminde kayda değer bir değişiklik yok. Belki Audi daha iyi yol tutuş sağlayabilmek için bazı ayarlamalar yapmıştır, ama kullanılan sistemler aynı özellikleri taşıyor. Gördüğünüz üzere, değişiklikler genelde göze batmayan, ufak tefek şeyler. Mevcut A4 zaten çok başarılı bir model, fazla kurcalanmaya ihtiyacı yok. Peki o zaman Audi neden onca zahmete girip bu modeli yeniledi? Bunun iki sebebi var. Audi mevcut A4 ile yakaladığı tasarım anlayışını yeni A6, A7 ve A8 ile bir adım ileriye taşıdı. Şimdi sedan ailesinin diğer üyesini de güncelliyor, böylece tüm modelleri aynı tarza sahip olacak. Bu artık firmalar için bir gereksinim oldu, üreticiler kendilerine has bir tasarım anlayışı oluşturmaya çalışıyorlar. Böylece bir modelin üzerinde logo bulunmasa bile hangi markadan olduğu belli olsun, model çizgileriyle bile o markayı yansıtsın istiyorlar. Güncellemenin diğer sebebi ise rekabet. BMW 3 serisini yeniledi. Mercedes de C serisini önümüzdeki yıl yenileyecek. Rakipleri tamamen yenilenirken Audi'nin de boş durması beklenemezdi. Onlar ilerlerken Audi'nin olduğu yerde sayması pek hoş olmazdı. Rakipleri zorlaştığı için Audi de orta sınıftaki savaşçısını tazeleme ihtiyacı duydu, böylece rekabette fazla geride kalmayacak.
Yazı ağırlıklı olarak A4'le ilgili oldu, ama S4 ve Allroad da yenilendi. Bilmeyenler için açıklayayım: S4 ve Allroad yukarıda bahsettiğim A4'ün aynı platforma sahip varyasyonları. S4 daha sportif, BMW'nin M serisine denk bir model. Allroad ise Audi'ye has bir sınıfa ait. Station wagon kasa yapısıyla geliyor, ama dört tekerlekten çekiş sistemi, arazi tipi süspansiyonu ve yükseltilmiş yapısıyla A4'ün araziye uygun versiyonu olarak satılıyor. Maalesef bu modeller ülkemizde fazla tutulmuyor. Meraklıları var tabi, ama popüler olmayan bu modelleri alanlar da yedek parça ve ikinci el sıkıntısı çekebiliyorlar. Bu yüzden çoğu kişi A4 ve A5'le yetiniyor. Bu modellerin resimlerini eklemiyorum, çünkü bunlar için tanıtım videoları hazırlamış Audi. Videoları aşağıda izleyebilirsiniz.
Sözün özü; A4 güzel bir arabaydı, yenilenince daha da güzel olacak. Bu yenilikler öyle hayati önem taşıyan şeyler değil, açıkçası motorlar ve direksiyon sistemi haricinde kullanımı etkileyecek bir yenilik yok. Bu yüzden zaten bir A4 sahibi olanların arabalarını yenilemelerine de gerek yok. Yeni alacaklar ise biraz daha (Biraz mı? 1 sene filan işte...) bekleyip yenilenmiş A4'ü tercih edebilirler. Audi bu modelde biraz da fiyat indirimi yapacak sanırım, yoksa bu kadar az değişiklikle Mercedes'in ve BMW'nin tamamen yeniledikleri modellerine kafa tutması zor olabilir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder