Teknoloji sitelerini sık ziyaret ediyorsanız, ürün incelemelerini okuyorsanız "unboxing" denen ürünlerin ambalajından çıkartılmasını gösteren videoları mutlaka görmüşsünüzdür. Bu videolarda hem ürünün ambalaj kalitesi gösterilir, hem de kutu içeriği ve bu içeriğin kutuda nasıl durduğu görsel olarak okuyucuya (bu durumda izleyici oluyor ya, neyse...) anlatılır. Tabi bu tür kutudan çıkarma videoları genelde ufak tefek teknolojik ürünlerin incelemelerinde olur. ARABALARDA OLMAZ. Neden mi? Arabalar kutuyla gelmez de ondan. Tabi bu reklamcıların yaratıcılığına engel değil. Toyota yeni 2012 model Yaris için oldukça nüktedan bir reklam filmi hazırlamış. Bu videoda Toyota Yaris kocaman bir kutunun içinde geliyor, müşteri kutuyu usulüne uygun şekilde açıyor. Arada kullanım kitapçığına bakıyor. Kullanım kitapçığı da sanki kutudan çıkan şey bir araba değil de basit bir ürünmüş gibi "yuvarlak tekerlekler, sandviç saklama gözü" gibi detayları gösteriyor. Dahası, arabayı satın almış olan ve kutuyu açan eleman da ömründe ilk defa bir arabaya biniyormuş gibi davranıyor, direksiyonu görünce şaşırıyor ve "tam da elle tutulacak gibi yapılmış" tarzı cümleler kuruyor. İşiniz varsa kısa bir ara verin ve bu videoyu izleyin. İşiniz yoksa zaten durduğunuz kabahat, hemen izleyin. Keşke her reklam bu kadar yaratıcı olabilse. Toyota'nın Unboxing Yaris reklamını aşağıda veya şurada izleyebilirsiniz.
ehliyetim var arabada kullanıyordum bir zamanlar :) ama şu araba merakına anlam veremiyorum acaba bütün olay bayan olmamdan mı kaynaklanıyor bilemedim :) ?
YanıtlaSil