8 Eylül 2011 Perşembe
Mercedes gençleri anlamaya başlıyor, yeni A serisi sosyal ağları kokpite getiriyor
Mercedes "klasik" lüks arabadır, cicili bicili teknolojik özellikler yerine klasik görünüm ve konfora önem verir. Kullanıcıların beklentilerinin değişmesiyle birlikte bu anlayış da önemini yitirmeye başladı. Artık tüm markalar gibi Mercedes'in de herkese (özellikle gençlere) hitap etmesi gerekiyor. Mercedes yöneticilerine göre yeni nesil elinde cep telefonuyla doğdu ve okumayı öğrendiğinde zaten bilgisayarla tanışmıştı. "Dijital Yerliler - Digital Natives" olarka adlandırdıkları yeni nesil (bu biz oluyoruz sanırım) teknolojiyle birlikte büyüdü ve teknoloji içermeyen şeyleri reddediyor. Mercedes'in üst seviye modellerinde herkesin hoşuna gidecek teknolojik aksesuarlar mevcut, ama bu arabalar hem pahalı, hem de tarz olarak gençlere göre değil. Bu sorunu çözmek isteyen Mercedes Benz tasarımcıları gençleri hedefleyen yenilenmiş A serisine sosyal ağları entegre etmişler. Henüz konsept tasarım aşamasında olan yeni A serisi eski hımbıl kız arabası tarzını terketmiş, sportif ve akıcı görünümlü bir arabaya dönüşmüş. Kokpitteki ana ekranda çalışan sistem kullanıcının akıllı telefonuna bağlanıyor ve telefon üzerinden sosyal ağlara (Facebook ve Twitter kesin, desteklenen diğer ağlardan bahsedilmemiş), e-postalara ve telefondaki dosyalara ulaşıyor. Gelen mesajlar ekranda görüntülenebiliyor, ayrıca mesajları sesli okuma seçeneği de mevcut. Tüm bu sistem orta kol dayamasının ön tarafındaki click wheel denilen tıklanabilir ayar tekerleği üzerinden yönetiliyor. (Eklemeden edemeyeceğim, Mercedes bu kontrol sistemini Audi'den kopyalamış. 5 sene önceki A6'larda vardı aynı kontrol sistemi.) Bu sistem sayesinde kullanıcılar araba kullanırken de hayatlarının önemli bir bölümünü oluşturan sosyal ağlardan kopmamış oluyorlar. Sistemin tanıtıldığı videoyu aşağıda veya şurada izleyebilirsiniz.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder