8 Haziran 2011 Çarşamba

Mercedes ML'nin yeni versiyonu (2012 model) tanıtıldı

Üstte gördüğünüz yakışıklı arazi aracı Mercedes'in ML modelinin yenilenmiş hali. Bu araç 2012 model yılında (yani 2011 sonbaharında) satışa sunulacak. Halen satılmakta olan ML de güzeldi, estetik açıdan bir sorunu yoktu, ama sanki biraz yaşlanmıştı. Yeni ML gün geçtikçe sportifleşen arazi aracı tasarımlarına ayak uydurmuş, daha sert bakışlı bir görünüme kavuşmuş. Görünümü bir yana, asıl yenilik ML'nin kaputunun altında saklı. Mercedes'in iri modellerinde görmeye alıştığımız 6 silindirli motorlar (3.0 litre hacminde, 258hp gücünde dizel ve 3.5 litre hacminde, 306hp gücünde benzinli) yeni ML'de de mevcut. Bizim ülkemiz gibi yakıt fukarası ülkelerde yaşayanların hoşuna gidecek olan motor ise C ve E serisinde sıklıkla kullanılan 4 silindirli dizel. Bu motor 204hp güç üretebiliyor. Çok performanslı olmasa da 204hp yeni ML için yeterli olacaktır. Böylece ağırlıktan ve yakıttan da tasarruf edilebilecek. Bu motorlar ürettikleri gücü 7 oranlı bir otomatik şanzıman üzerinden tüm tekerleklere aktarıyorlar.

Yeni ML platform kardeşi Chrysler Jeep Grand Cherokee gibi yüksekliği ve sertliği ayarlanabilen süspansiyona sahip olacak. Daha doğrusu, böyle bir seçenek sunulacak. Ülkemizde "resmi" yoldan ithal edilenlerde bu özellik olmayacaktır. Nedense otomobil ithalatçıları Türk insanını hazır paketlerin içinde sıkıştırmayı seviyor. Neyse, konuya dönelim. Mercedes yeni arazi aracının iç kısmını da oldukça güzel tasarlamış. Tüm iri Mercedes'lerde gördüğümüz COMAND sistemi bu araçta da mevcut. Üstelik bu sistem artık internete de bağlanabiliyor. Tabi hala kendi araçlarının navigasyon sistemlerine uyumlu bir Türkiye haritası hazırlamamış olan Mercedes Türk bu internet bağlantısı özelliğini de pas geçecektir. Sağolsunlar tüketici çok düşünürler, tüketici isteklerini hep ön planda tutarlar. Neyse, aklıma gelince yine kızdım. Yeni ML güzel olmuş. Çok radikal bir değişiklik yok, ama sert görünüm ve küçük motor hoş olmuş. Böylece ML serisi daha fazla kişi için ulaşılabilir olacak. Umarım bu stratejiyi diğer büyük modellerinde de izlerler.

3 yorum:

  1. e peki şimdi dediğiniz gibi bu amartisör özelliği tr versiyonda yok mu?

    YanıtlaSil
  2. e peki şimdi dediğiniz gibi bu amartisör özelliği tr versiyonda yok mu?

    YanıtlaSil
  3. @Hüseyin
    Türkiye versiyonları çok donanımlı olmuyor maalesef. Eski modellerde durum böyleydi, ayarlanabilir süspansiyon gibi üst seviye aksesuarları getirmiyorlardı. Müşteri ısrar ederse büyük farklar karşılığında özel siparişle getiriyorlardı, o fark da zaten ayrı bir araba parası kadar oluyordu. Spot modeller ise daha donanımlı oluyor, çünkü galericiler genelde getirince en aksesuarlıları getiriyor.

    YanıtlaSil