22 Mart 2011 Salı

Apple "homoseksüelliği engelleyen uygulama" yüzünden zor durumda

Bilindiği üzere, Apple mobil cihazlarında kullanılacak uygulamaların kullanıcılara sunulduğu App Store isimli uygulama mağazasındaki yazılımları sıkı kontrol altında tutuyor. Apple tarafından onaylanmayan bir uygulama App Store'da yer alamıyor. İşte bu yazının konusu olan olay da bu onaylama meselesiyle ilgili. Apple (bilerek veya bilmeyerek) homoseksüelliği engellemeyi amaçlayan bir uygulamaya onay verdi. Bu da tüm dünyadaki homoseksüellerin tepkisini çekmesine yetti tabi. Şimdi olaydan haberdar olan homoseksüeller Exodus International firmasının hazırladığı "tedavi edici ve engelleyici" uygulamaya karşı imza topluyorlarmış ve Apple'ı protesto ediyorlarmış. Ben işin imza kısmıyla ilgilenmiyorum, ama bir an bu mobil yazılımın homoseksüelliği nasıl engellediğini merak ettim. iPhone'un çok yetenekli olduğunu biliyordum da, bu kadar yetenekli olduğunu açıkçası bilmiyordum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder