11 Kasım 2010 Perşembe

Nokia açık kaynaklı Symbian projesinin kontrolünü ele alıyor

Finlandiya'nın medar-ı iftiharı, dünyanın en büyük cep telefonu üreticisi Nokia akıllı telefon pazarında kaybettiği pazar payını geri almak için strateji değişikliğine gitme kararı aldı. Bilindiği üzere Nokia daha önce Symbian işletim sistemini geliştiren Symbian vakfını satın almış, ama işletim sisteminin açık kaynaklı kalmasına izin vermişti. Apple iOS ve Google Android ile rekabet edemeyen ve teknolojinin gerisinde kalan Symbian yüzünden Nokia markalı cihazlar ciddi şekilde eleştiriliyordu. İşte bunun önüne geçebilmek için Nokia beklenmedik bir adım attı ve Symbian işletim sisteminin geliştirilme operasyonunu bundan sonra kendi bünyesinde yürütme kararı aldı. Artık Symbian işletim sistemi aynı isimli vakıf tarafından değil Nokia tarafından geliştirilecek. Nokia'nın geniş maddi kaynakları sayesinde daha hızlı bir geliştirme süreci yaşanacağını düşünüyorum. Symbian vakfı ise işletim sisteminin patent haklarıyla ilgili işlemleri yürütecek. Zaten tamamlanmış bir ürün olan Symbian ^3 işletim sistemi bu durumdan ne kadar etkilenir bilmiyorum, ama gelecekte çıkacak sürümlerde Symbian'ın en azından telefona daha uyumlu olacağı kesin. Üstelik, artık Nokia cihazlarını Symbian'a göre üretmeyecek, Symbian Nokia'nın cihazlarına ayak uyduracak. Benim gibi Nokia telefonları uzun süre memnuniyetle kullanan, ama bu markanın piyasadaki düşüşünden üzüntü duyan kişiler için iyi bir haber bu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder