31 Mart 2010 Çarşamba

Vatan Bilgisayar beni fena şaşırttı...

Çoğu kimse bilmez ama Vatan Bilgisayar aslında bir otomotiv yedek parça mağazasında doğmuştur. Firmanın tarihini kurcalamaya gerek yok ama Vatan Bilgisayar ülkemizde son yıllarda iyice parlamış olan "teknoloji süpermarketi" modasını başlatan firmalardandır. Bilişim mağazacılığı onlarla kurumsal hale gelmiştir. Şimdilerde rakipleri çoğaldığı için eskisi kadar havalı değiller ama hala Vatan Bilgisayar mağazaları teknoloji alışverişi için cazip birer alternatif olmayı sürdürüyor. Özellikle benim için Bostancı şubesi çok pratik, çünkü hem yeri evime ve ofisime yakın hem de otopark sorunu yok.

Ben bunları neden anlatıyorum? Neden anlattığım meselesinden önce kafanızı başka birşeyin kurcalıyor olması lazım. Sağ üst köşede neden darbuka resmi var? Hepsini cevaplayacağım sayın okurlar, sakin olun. Bir haftadır eski anakartım yüzünden sorun yaşıyordum. Değiştirmeye mecburdum, eski nesil bir anakart olduğu için de yerine geçecek anakart için fazla seçeneğim yoktu. Yaptığım araştırma sonucunda bana en uygun modelin en uygun şartlarla Vatan Bilgisayar'da satıldığını gördüm. Bostancı şubesine gittim, anakartımı aldım, kasa sırasına girdim. O da ne!!!???!!! Vatan Bilgisayar'ın org ve gitar gibi bazı müzik aletlerini satmaya başladığını biliyordum ama bu kadarını hiç aklıma getirmemiştim. Gitarların etrafında yerde dizili bir sürü DARBUKA vardı! Aynen öyle sayın okurlar, bildiğiniz darbuka, klarnetin kardeşi işte...

Kendime ancak işyerine döndüğümde gelebildim. Sonra o darbukaların oraya dekor olarak koyulmuş olabildikleri aklıma geldi. Öyle ya, şaşkınlıktan (ve biraz da aceleden) elime alıp fiyatına bakmamıştım, belki de satış için orada değildi o darbukalar. Sonra Vatan Bilgisayar'ın tüm ürün gamını her an görebildiğimiz süpersonik internet sitesi geldi aklıma. Ufak bir gezintiden sonra aradığıma ulaştım. Şuraya tıklayarak siz de görebilirsiniz, Vatan Bilgisayar alenen darbuka satıyor! Hem de Çin malı, fiyatı da uygun. seçtiğiniz ödeme şekline göre fiyatı 24TL ile 30TL arasında değişiyor.

Vatan Bilgisayar bir bilişim firması. Özü böyle en azından. Tabi o koca mağazanın reyonlarını doldurmak için farklı alanlara da el attı, bu da makul karşılanabilir. Yine de ürün gamına aldığı bu yeni ürünler genelde elektronik veya elektrikle çalışan cihazlar oluyordu. Düşündüm, düşündüm, sonra biraz daha düşündüm. Aslında ara ara hala düşünüyorum. Bu kadar düşünüyorum ama Vatan Bilgisayar ile darbukanın bağlantısını kuramıyorum. Bu bağlantıyı kurabilen varsa Allah rızası için bana bir şekilde söylesin. Böylece ben de bunu düşünmekten kurtulup daha faydalı şeylere kafa yorabilirim...

1 yorum:

  1. Bence vatan bilgisayar ürün gamına müzik aletlerini de ekleyerek hem diğer teknomarketler arasında fark yaratmayı hem de müziğe ilgi duyan insanları kendisine çekmeye çalışıyor.
    Maksat müşterinin ayağı alışsın :)
    25 liraya darbuka almaya gelen adam 2500 liralık PC alsa fena mı olur :)

    YanıtlaSil