25 Ocak 2010 Pazartesi

Kar bize yaramıyor

Aslında hiç te fena idare etmedik, başarılı sayabiliriz kendimizi. İstanbul senelerdir bu kadar soğuk olmamıştı, bu kadar kar da görmemiştik. Eskiden geceden kar yağardı, biraz da sabah yağar sonra kesilirdi. Herkes "kar topluyor" derdi ama nedense topladıktan sonra hiç geri yağmazdı. Ben de bu yüzden inanmazdım bu "kar toplama" hadisesine. Bu sefer öyle olmadı, gece de yağdı gündüz de. Sıcaklık hiç sıfırın üzerine çıkmadı, ana yollar bile yer yer buz tuttu. Buna rağmen ciddi bir sıkıntı yaşandığını görmedim, tabi şehirde hayatın durmasını saymazsak. Herkes gideceği yere mümkünse gitmemeyi tercih etti, yollar mümkün olduğunca az kullanıldı. Kazalar oldu tabi ama hangi gün olmuyor ki?

Yarın ne olur bilemiyorum ama şiddetli kış şartlarına maruz kaldığımız son 3 günü kazasız belasız atlattım. Ne kaza yaptım ne de yürürken düştüm. Düşmek çok sakat sayın okurlar, bildiğiniz gibi değil. Millet "yağsın tabi, mikroplar kırılır" diyor ama kırılan sadece mikroplar değil, kaseler de arada kırılıyor. İyi ki zamanında bol bol (rahmetli) Colin McRae Rally oynamışım. Az çok alışıyor insan aşırı kaygan zeminlerde araba kullanmaya. Siz siz olun, mümkünse kış lastiği edinin arabanız için. 225mm genişliğinde performans lastikleri hiçbir tutuş sağlamıyor kaygan zeminde. Yaz lastikleri yağmurda idare edebilir ama kar demek tamamen farklı bir zemin demek. Ucuzundan olsun, ister Çin ister Kore malı olsun, yeter ki kış lastiği olsun. Zincir de bir seçenek tabi ama hem takması zor hem de arabayı (ve lastiklerinizi) mahvediyor. Dört tekerlekten de çekiş sağlayan araçlar (4x4) büyük avantaja sahip tabi. Yine de kış lastiği hiçbir şeyin yerini tutmuyor. Bunları neden yazıyorum? Yokuştan bile sayılmayacak hafif eğimli bir sokağı geçemedim de ondan yazıyorum. İtmek bile fayda etmiyor, çünkü arabayı itecek olanlar da kayıyor.

Her ne kadar meteoroloji bu gecenin -7 derece gibi rekor derecelere sahne olacağını söylese de ben inanmıyorum. Yüksek bölgelerde olabilir ama denize yakın yerlerde kar bitmiştir. Yarın da etraf kar buz ve çamurlu olarak kalır, ertesi güne sadece çamur kalır. Hepimize geçmiş olsun, düşüp te kaseyi incitmiş olanlara acil şifalar diliyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder