27 Ocak 2010 Çarşamba

Nostalji zamanı

Genç okuyucularımız bilmezler, eskiden Windows kendi başına bir işletim sistemi değil, manuel olarak çalıştırılan bir yazılımdı. Bilgisayar önce DOS ortamında açılır, sonra "win" komutu girilerek Windows başlatılırdı. Hey gidi günler hey! Yaşlanmışız vallahi... O zamanlar çoklu uygulama çalıştırma desteği yoktu, aslına bakarsanız hiçbirşey yoktu. Büyük ihtimalle şimdi kullansanız bunu insanların niçin satın aldığını merak ederdiniz. Aslında çoğu kullanıcının pek işine yaramıyordu, o zamanlar multimedya içeriği edinmek zordu, internet ise ülkemizde yoktu. Şaka gibi değil mi? Sonradan Windows 95 geldi, bugün bildiğimiz Windows tarzını yarattı. Başka birşeye ihtiyaç duymadan kendi başına çalışma ve aynı anda birden fazla uygulama çalıştırma özellikleri Windows 95 ile geldi. Daha pek çok şey geldi tabi, bunlar sadece örnek. Peki ben bunları neden yazıyorum? Bugün Windows 3.1 kullandım da ondan yazıyorum. Hayır, eski ve tozlu bilgisayarımı kurcalamadım. Daha pratik birşeyle karşılaştım, çok ta hoşuma gitti. Vatandaşın biri web üzerinden çalışabilen bir Windows 3.1 klonu hazırlamış. Kurcaladıkça eski günleri hatırladım, hoşuma gitmedi desem yalan olur. Siz de denemek isterseniz şuraya tıklayabilirsiniz. Şimdiden uyarayım, sunucu yük altında olduğundan ilk seferde sayfaya giremeyebilirsiniz. Azmedip denemeyi sürdürürseniz Windows 3.1'in hayaleti elbet size de görünecektir. Eski bilgisayar kurtlarının yüzlerinde oluşacak gülümsemeyi görür gibiyim. Herkese iyi kurcalamalar...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder