18 Kasım 2009 Çarşamba

Sana gıcık oluyorum Adobe

Şaka değil, gerçekten gıcık oluyorum. Ulan Adobe, sana bir, HD videoya iki! Daha ağırını burada yazamıyorum. Daha önce bir yazımda bahsetmiştim, Adobe firması Nvidia ile birlikte çalışarak Flash videoların oynatımı için ekran kartının donanım gücünden yararlanacak yeni bir Shockwave Flash Player sürümünü hazırlamaya karar vermişti. Bu çalışmanın ilk meyvesini de geçtiğimiz günlerde tüketicilere sundular. Her ne kadar henüz beta seviyesinde de olsa konuyla ilgilenen sitelerde testler yapıldı, donanımdan hızlandırmanın getirileri ölçüldü. Bu arada bir gelişme daha oldu, bu donanımdan hızlandırmanın sadece Nvidia'ya özel olmadığı, AMD ve Intel ekran kartlarını da desteklediği anlaşıldı. Güzide donanım sitelerinden AnandTech bu konuda detaylı bir inceleme hazırlamış. İncelemeye şuradan ulaşabilirsiniz.

Ben size kısaca anlatayım sonuçları. Nvidia ekran kartlı sistemlerde gerçekten bir gelişme var. İşlemci kullanım oranı ortalama %40 kadar düşmüş. Oynatılan videonun niteliğine göre bu değişkenlik gösteriyor tabi, ama en kötü durumda bile donanımsal hızlandırma işe yarıyor, yükü az da olsa hafifletiyor. AMD (aslında ATI ama mecburen AMD diyoruz) ekran kartlı sistemlerde ise durum çok farklı. Hiçbir avantaj yok, hatta yavaşlama bile var. Görünüşe göre AMD bu işe el atmalı, ne gerekiyorsa yapmalı. Yeni nesil Intel grafik işlemcileri de bu teknolojiyi destekliyor, hem de AMD'den çok daha iyi bir şekilde. İşlemciye binen yükte gözle görülür bir azalma var. Üzücü olan, bu desteğin eski nesil (netbooklarda kullanılan GMA950 gibi) Intel ekran kartlarını kapsamaması. Bana faydası yok yani...

Peki ben neden kızdım? Neden Adobe firmasına gıcık oluyorum? Hemen anlatayım... Ben bu haberi duyduğumda çok sevinmiştim. HD videolarla ilgilenmiyorum, çünkü hem indirmesi zor hem de avuç kadar ekranda görüntü HD olsa ne olur başka bir D olsa ne olur diye düşünüyorum. Ben flash animasyonların yoğun olduğu sitelerin hızlandırılmasıyla ilgileniyorum. Bol reklamlı bir site açtığımda benim fukara Atom N270 işlemci yükün altında eziliyor. Sayfayı kaydırmak zorlaşıyor, pencereler arası geçiş gecikmeli oluyor, kötü oluyor yani. Donanım hızlandırmayı akıl eden Adobe firması bunu normal flash animasyonlara uygulamayı akıl edememiş. Yukarıda bahsettiğim hızlandırmalar sadece H.264 ile kodlanmış videolar içinmiş. Sitelerin sağından solundan çıkan animasyonlara hiçbir faydası yokmuş. Boşuna heveslendirmişler beni. Hepsini buradan kınıyorum. Bir an önce bu hatayı düzeltmezlerse elimden bir kaza çıkabilir. Uyarmadı demesinler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder