30 Kasım 2009 Pazartesi

İncelemelere devam: Genius Navigator 535 incelemesi

Arka arkaya iki adet mouse alınca, mouse piyasası hakkında oldukça fazla bilgi sahibi oluyor insan. Bayramdaki uyuşukluğu üzerimden atmaya başlamışken masaüstü bilgisayarım için satın aldığım fareyi de okuyucularım için incelemek istedim. Hazır konuya değinmişken, tüm okurlarımın -artık- geçmiş kurban bayramlarını kutlarım. Gelelim bu yazının konusu olan Genius Navigator 535 fareye. İlk başta şu soruyu yanıtlamak gerekli. Neden Genius? Nedeni basit: fiyatı uygun, kalitesi makul. Evet, uygun fiyatlı bir çok mouse var piyasada ama bu özellikleri ve bu kaliteyi daha uygun fiyata almak mümkün değil. Geçtiğimiz aya kadar kullandığım A4Tech x750f Laser mouse güzeldi, özellikleri de şimdi incelediğim Genius kadar iyiydi ama kalite düşüktü. Zaten 1 sene gibi bir sürede tuşlarının topu atmasından da belli bu. Forumlarda yaptığım araştırmalarda Genius Navigator 535 farenin oldukça uzun ömürlü olduğunu gördüm. Bu da oldukça önemli bir avantaj.

Bu kadar anlattım iyi, güzel diye, siz de merak etmiş olmalısınız nesi bu kadar güzel diye. Özellikleri saymaya başlıyorum. Çözünürlük 800, 1600 ve 2000 dpi şeklinde ayarlanabiliyor, hem de yazılımla değil, fare üstündeki tuşlarla. Anında ayar yapabiliyorsunuz yani. Klasik üç tuş haricinde, sağ ve solda ikişer tuş daha var. Bunlara da istenilen görevler atanabiliyor. Farklı oyunlarda farklı ayarlar kullanılabilmesi için beşli bir seçim tuşu koymuşlar farenin üst kısmına. Kullanılacak profil buradan seçiliyor. Profilleri, tuşları ve fareyle ilgili daha pek çok detayı ayarlamak için kutudan AGAMA isimli bir yazılım çıkıyor. Kullanışlı buldum bu yazılımı, en azından A4Tech yazılımından çok daha iyi. Tuşların tıklama hissi güzel, kaydırma tekerleği lastik kaplı ve kaymadan, güzelce çalışıyor. Fare ele iyi oturuyor. Bazıları pek anlamaz ama farede şekil çok önemlidir, bu da kişinin eline göre değişir. Ben beğendim ama belki sizin elinize uyum sağlamayabilir. Denemeden hiçbir fareyi almayın. Malzeme kalitesi yeterli seviyede. Özellikle kablosuna bayıldım, örgü kumaşla kaplanan kablo kullanım sırasında sağa sola takılmıyor. Güzel düşünmüşler. Farenin algılayıcısı lazer ve oldukça hassas. Tepkileri hızlı, denediğim oyunlarda bir sorun görmedim. Diğer sitelerde fare incelemesi yaparken farklı yüzeylerde denerler, acaba cins yerlerde de çalışacak mı diye. Ben böyle birşey yapmayacağım, çünkü bu özelliklerde ve bu hassasiyette bir fare zaten mouse pad üzerinde kullanılır. En kötü ihtimalle masanızın yüzeyinde kullanırsınız mecbur kalırsanız. Bunu cam üzerinde, kumaş üzerinde filan kullanmaya çalışmak, Porsche alıp arazide kullanmaya çalışmaya benziyor bana göre. Kullanım amacını saptırmamak lazım.

Genius Navigator 535 farenin tüm iyi özelliklerinin yanında bir de eksikliğinden bahsetmek istiyorum. Algılayıcı hassasiyeti en az 800 dpi ile kısıtlanmış, daha aşağı çekilemiyor. Genel kullanımda ve oyunlarda yüksek hassasiyet iyi, ama grafik uygulamaları gibi çok hassas çalışılan yerlerde fare imlecini yavaş hareket ettirmek te gerekebiliyor. Keşke 600 dpi gibi bir seçenek te sunulsaymış. Buna rağmen bu fareyi aktif olarak bilgisayar kullanan herkese tavsiye ediyorum. Evet, farenin hitap ettiği kesim aslında oyuncular. Yine de ele güzel oturması, yüksek hassasiyet desteklemesi, dayanıklı olması gibi detaylar onu tüm kullanıcılar için avantajlı hale getiriyor. Tüm bunların yanında fiyatı da satıldığı yere göre 46TL ile 56TL arasında değişiyor. Kaliteli bir fare için bir servet ödemek zorunda değilsiniz yani. Unutmayın, çevre birimler bilgisayarın iç donanımı kadar önemlidir. Kaliteli çevre birimleriniz yoksa bilgisayarınız hızlı bile olsa pek keyif alamazsınız. Eğer kaliteli bir fare istiyorsanız ama bütçeniz çok geniş değilse Genius Navigator 535 sizin için uygun bir seçim olabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder