8 Temmuz 2009 Çarşamba

Sonunda bu da oldu, Google işletim sistemi projesini açıkladı!

Evet, yanlış okumadınız. Hayır, Android'den bahsetmiyorum. O cep telefonları içindi. Bu seferki farklı. Google, Chrome OS ismini verdiği ve x86 tabanlı (yani masaüstü ve laptop) bilgisayarlarda çalışacak olan bir işletim sistemini hazırladığını duyurdu. Yakında herşeyimiz Google marka olacak, söylemedi demeyin.

Peki mevcut işletim sistemlerinden ne farkı olacakmış Chrome işletim sisteminin? Cevabı şuymuş: Chrome OS bilgisayarların birkaç saniyede açılıp webde gezinmeye hazır olacağı, basit, güvenli ve hızlı bir işletim sistemi olacakmış. Öyle demişler yani. Güzel birşey aslında. Zaten Linux çekirdeği kullanacak olan Chrome OS, yeni bir pencere yöneticisiyle gelecekmiş. Umarım Google bu işi de hakkıyla yapar da özellikle netbook tipi hafif bilgisayarlarda kullanılacak hafif bir işletim sistemimiz olur. Gerçi benzer özellikler muhtelif linux sürümlerinde de (Pardus, Ubuntu, Suse) var ama Google tarafından geliştirilen bir alternatif te güzel olur hani. Bu arada Nokia ve Iphone'un Çin malı taklitlerini ithal eden firmaları kınıyorum. Herşeyin taklidini getiriyorsunuz da HTC'nin Android tabanlı telefonlarının taklitlerini es geçiyorsunuz. Olmuyor vallahi.

Chrome OS hakkında daha detaylı ve birinci kaynaktan bilgi almak isteyenler şuraya tıklayabilirler. Netbook ve nettop modellerinin sayısı her geçen gün artıyor. Donanımlar da gittikçe gelişiyor, yakında çift çekirdekli Atom ve Nvidia Ion gibi güzel özelliklere sahip, hem de çantaya sığacak kadar küçük bilgisayarları göreceğiz. Bir de böyle hoş işletim sistemleri olursa, tadından yenmez.

1 yorum:

  1. Linux çekirdekleri son 10 yıl içerisinde çok gelişti.Açık kaynak olması tabii ki oldukça büyük bir avantaj.Ancak taa ki Novell ve benzeri firmalar işe el atana kadar linux yine çok ciddiye alınmıyordu.Google da bu avantajı kullanmayı istiyor demekki.Zaten Linux düşük bellek kullanımı ve performansı ile göz doldurmay a başladı.Tek eksiği yazılımsal destek.Şu sık kullandığımız programların şirketleri de ufak ufak linux versiyonu yazmaya başlasalar daha iyi olur diye düşünüyorum.Ama şu anda sadece internet ve ofis kullanımı için Linux tabanlı işletim sistemleri ideal.Bu bağlamda Chrome OS da tutulur diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil