22 Haziran 2009 Pazartesi

Nerede beleş, oraya yerleş - Pidgin 2.5.7


Yeni bir yazı serisine başlıyorum: iş gören ücretsiz yazılımlar. Bunların bazıları ücretli yazılımlarla yaptığınız işleri bedavaya halletmenizi sağlayacak, bazıları da zaten ücretsiz olan yazılımlara güzel alternatifler sağlayacak. İşte başlıyoruz. İlk konuğumuz Pidgin.

Pidgin, çok fonksiyonlu bir anında mesajlaşma (im) yazılımı. Tamamen açık kaynaklı olan bu yazılım sayesinde aklınıza gelebilecek tüm anında mesajlaşma ağlarına (MSN, Yahoo, Icq, Aim gibi) bağlanabilirsiniz. Üstelik hem birden fazla protokolü aynı anda kullanabilirsiniz, hem de aynı protokol üzerinde birden fazla hesap ile ağa girebilirsiniz. Yani örnek vermem gerekirse, iki tane MSN hesabınız, birer tane de Yahoo ve Icq hesabınız varsa hepsine aynı anda bağlanabilirsiniz. Bilindiği üzere Microsoft Live Messenger aynı anda sadece bir hesapla bağlanmaya izin veriyor. Benim gibi iş için ayrı, kişisel kullanım için ayrı hesap kullanan biriyseniz Pidgin sizin için biçilmiş kaftan.

Pidgin'in bir diğer güzelliği de hızı ve düşük sistem kullanımı. Çok hızlı açılan Pidgin, çalışırken neredeyse farkedilmiyor. Zaten hafiflik aynı zamanda hızlı çalışmayı da sağlıyor, Pidgin eski bilgisayarlar ve netbooklarda bile sıkılmadan ve sıkmadan çalışıyor. Tabii her bakımdan Live Messenger veya Yahoo Messenger kadar güçlü değil. Şimdilik webcam üzerinden görüşme özelliği yok. Arayüzü şatafatlı değil, olabildiğince sade. Webcam desteği ve sesli görüşme ileriki versiyonlarda gelecekmiş, web sitesi bu özelliğin geliştirme aşamasında olduğunu söylüyor. Pek çok açık kaynaklı yazılım gibi Pidgin de eklenti desteğine sahip ve muhtelif eklentilerle işinize daha çok yarayan bir yazılım yaratmanız olası. Dünya çapında pek çok kullanıcısı bulunan Pidgin, kullanıcılarının istekleri doğrultusunda sık sık güncelleniyor. Bu yazıyı yazmama sebep olan 2.5.7 versiyonu da bazı bağlantı sorunlarının çözülmesi amacıyla yayınlanmış bir düzeltme sürümü aslında. Bir de Pidgin'in dosya alma - gönderme sistemi var ki dillere destan. Tüm gönderi ve alımları ayrı bir pencerede topluyor, (Firefox ta benzer bir yöntem kullanıyordu) böylece hem yönetmesi hem görmesidaha kolay oluyor.

Bu kadar methettikten sonra bir link vermezsem ayıp olur herhalde. Pidgin'in son sürümünü buradan indirebilirsiniz. Ben bu yazılımı tüm iş amaçlı yazışmalarımda kullanıyorum, ayrıca pratiklik konusunda örnek olması gereken bir dosya alma - gönderme sistemi var. Herkese öneririm, en azından bir kere deneyin derim. Ne de olsa açık kaynağa bir şans vermek lazım.

1 yorum:

  1. sevgili düşünen adam açık kaynak kodlu yazılımlara destek veriyor olmana çok sevindim.aslında senin ve benim gibi bilinçli insanlar kitleleri peşimizden sürükleyebilecek potansiyele sahibiz niye mi çünkü araştırıyoruz ve önerilerimiz dinleniyor.Ben yarından itibaren bir karar aldım artık pardus ve beraberinde gelen linux tabanlı yazılımları destekliyorum.Tabi ben de vista kullanıyorum ama makul olan kullanıcıların kullanması bence.Windows xp arayüzüne oldukça yakın olan pardus sadece internet ve ofis kullanan kullanıcılar için biçilmiş kaftan.hatta araştırıp bulunabilecek ek yazılımlarla da belki de cuk oturacak pek çok kişinin üzerine.çünkü son konuştuğum 100 kişinin 80 i bilgisayarı internete girmek için kullanıyor.yani ofis uygulaması kullanan neredeyse yok bile.akşam evine geldiğinde şöyle bir bakalım internette ne varmış diye bilgisayarını açan insanlar.bu konu daha uzar gider.Bence artık sağlam ve virüs bulaşması daha zor olan linux tabanlı işletim sistemlerine de şans vermeliyiz hele hele elimizin altında pardus örneği varken daha ne duruyoruz.haydi kızlar okula:)

    YanıtlaSil