20 Mayıs 2009 Çarşamba

Bir neslin hayali gerçek oldu

Hangi hayal mi? Benimle aynı yıllarda doğmuşsanız Street fighter 2 veya benzer oyunların ortalığı kasıp kavurduğunu hatırlarsınız. Bu oyunlarda her milletten envai çeşit adam birbirini dövmeye çalışırdı. Japonu, Çinlisi, Hintlisi, Amerikalısı filan... Biz de zevkle oynardık, hatta kendi aramızda rekabet ederdik "tek jetonda bitirdim" gibi iddialarla. Gelin görün ki, bırakın Street Fighter 2'yi, çakmalarında bile yerli malı bir dövüşçü yoktu. Cadillacs and Dinosaurs oyunundaki Mustapha karakterini saymıyorum, o bizden değil. Afrikalı var, Hintli var, Brezilyalı, Taylandlı var. Bir tek Türk yok. Ben kendi çapımda üzülüyordum şahsen. Bugün okuduğum bir haberle içim sevinç doldu, bu üzüntümden kurtuldum. ShiftDelete.Net sitesinde görebileceğiniz bu haber ve videodan da anlaşılacağı gibi Nintendo Wii konsolu için çıkmak üzere olan Punch-Out isimli beat'em up (bu terimi çoktandır kullanmamıştım) türü oyunda bizden bir karakter varmış. Bald Bull (kel boğa)isimli bu şahıs gayet iri, pos bıyıklı ve isminin hakkını verircesine kel. "Yerim seni laaan!" diye kükrüyor, sonra da gerilip gerilip hantal ama güçlü yumruklar savuruyor. Bir de üstüne özel hareketlerinden birini yaparken "Al lan" diyor. Tabii bunlar sadece bizim bu kısa videodan edindiğimiz bilgiler. Belki başka özel hareketlerde başka güzel sözler söylüyordur. Sonda bir de yendikten sonra filan söyleyeceği sözler var. Tam bizim istediğimiz gibi olmasa bile fena da olmamış. Oyunu yapan Next Level firmasını tebrik ediyorum. Bir neslin hayalini gerçekleştirdi. Artık bizim de bir milli beat'em up karakterimiz var. Japonların Ryu'su, Rusların Zangief'i, Taylandlıların Sagat'ı varsa bizim de Bald Bull'umuz var. Gözümüz aydın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder