10 Haziran 2013 Pazartesi

Apple iOS 7 duyuruldu


 Apple bugün düzenlenen WWDC konferansında birçok yeni ürünle birlikte iOS 7'yi de duyurdu. O birçok yeni ürünün hepsinden bahsetmeye kalkarsam yazmakla bitmez, o yüzden fazla üzerine gitmiyorum. Yeni MacBook'lar ve yeni OS X işletim sistemi (Mavericks) duyuruldu mesela. Neyse, biz iOS'a dönelim.


iOS 7'de eskisine göre ilk göze çarpan fark arayüzde. Popüler mobil işletim sisteminin arayüz tasarımında radikal bir değişikliğe gidilmiş. İkonlar elden geçirilmiş, arayüz sadeleştirilmiş, neredeyse tüm ekranlar baştan tasarlanmış. Daha aydınlık ve renkli bir arayüz yaratılmış, güzel olmuş. Tim Cook'a göre iOS 7 mevcut versiyona göre daha az pil tüketiyor ve daha hızlı çalışıyor. Arayüz basitleştiği için performansın artacağı iddiasına katılıyorum, ama yine de bizzat denemeden birşey dememek lazım. Çok fazla detay var, bunların hepsi de öyle çok önemli şeyler değil, ama görünüşe göre iOS 7 gerçekten güzel bir işletim sistemi olmuş. Tarihi kesinleşmese de sonbaharda kullanıma sunulacağı söyleniyor. Büyük ihtimalle yeni iPhone modelinin çıkması beklenecek. O zamana kadar biz de fotoğraflarına bakabileceğiz sadece.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder