29 Ağustos 2012 Çarşamba

Yeni (2014) Mazda 6 resmen tanıtıldı

Mazda'nın 2013 yılı içerisinde (ama 2014 model yılında) piyasaya süreceği yeni Mazda 6 tanıtıldı. Aslında bu tam bir tanıtım değil, ama aracın "gerçek" resimleri Mazda tarafından basına dağıtıldı. Aslında biz yeni Mazda 6'nın neye benzeyeceğini zaten biliyorduk, çünkü geçen sene tanıtılan Takeri konsepti zaten bu fotoğraflarda görülen üretim versiyonuyla aşağı yukarı aynıydı. Bu yüzden herhangi bir sürpriz yok, Mazda 6 aynen beklediğimiz gibi harika görünüyor.

Yeni Mazda 6 üreticinin "Kodo" dediği ("hareketin ruhu" demekmiş) tasarım diliyle tasarlanmış. Hem önden, hem arkadan, hem de diğer açılardan çok şık ve akıcı görünen aracın tasarımına kusur bulmak neredeyse imkansız. Tavan biraz basık, ama yolcuları sıkıştıracak kadar basık değil. Hem burun hem de bagaj çıkıntıları ideal uzunlukta. Kapılar dümdüz değil, kalıp maliyetinden kaçılmamış. İç mekan da fazla karmaşık değil, ama şık ve konforlu görünüyor. Mazda bu sefer tasarım konusunda iyi iş çıkarmış.

2014 model Mazda 6'nın yenilikleri sadece görsel değil tabi. Mazda yeni geliştirdiği Skyactiv motorlarını da bu modelde kullanacak. Skyactiv serisiyle ilgili çok kesin bilgiye sahip değiliz, mevcut rakamlar bence biraz yanıltıcı. Sadece şunu biliyoruz: Benzinli ve dizel versiyonlarında aynı sıkıştırma oranı kullanılıyor. Bu durumda benzinli versiyon kendi sınıfının en yüksek sıkıştırma oranına sahip motor olurken dizel versiyon da kendi sınıfının en düşük sıkıştırma oranına sahip motor oluyor. 2 litre hacimli benzinli motorun 148HP güç vereceği söyleniyor. Bu rakam günümüz standartlarına göre biraz düşük kalsa da Mazda bu yeni motorlarının çok iyi performans / tüketim oranı sunacağı konusunda iddialı. Bu yüzden yol testlerini görmeden yorum yapmamak gerekli. Dizel motorla ilgili herhangi bir detay açıklanmamış. Henüz teknik verileri açıklanmamış olsa da Mazda 6'nın yeni üretim teknolojileri sayesinde sınıfının en hafif araçlarından biri olacağı söyleniyor. Ayrıca, i-ELOOP isimli teknoloji sayesinde fren pedalına basıldıkça arabanın kinetik enerjisi elektrik enerjisine dönüştürülecek ve bu sayede yakıt tüketimi düşürülecek. Önden çekişli olan Mazda 6'da 6 vitesli manuel ve otomatik şanzımanlar kullanılacak. Önümüzdeki günlerde Moskova'daki otomobil fuarında halka tanıtılacak olan aracın fiyatı henüz belli değil, ama çok yüksek olacağını sanmıyorum. Umarım Mazda Avrupa pazarıyla ilgili pazarlama stratejisini değiştirir, bu harika arabanın kötü pazarlama handikapına takılmasını hiç istemem. Yeni Mazda 6'nın tanıtım videosunu aşağıda veya şurada izleyebilirsiniz.


6 yorum:

  1. Yaylı çalgılar olmadan otomobil tanıtımı olmaz. :P

    YanıtlaSil
  2. Mazda Türkiye'de hakettiği değeri bulamıyor. Volkwagen ne yumurtlarsa milletimiz zıplıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında Mazda'nın buralarda hakettiği değeri bulamamasının sebebi Mazda'nın kendisi. Şöyle ki; Mazda Avrupa ülkelerine (buna biz de dahiliz) kota uyguluyor. İstedikleri kadar araba vermiyor. Mesela, adam tutup "2013 yılında 50 tane Mazda 3 satacaksınız" diyor. Peki ya araba çok tutarsa da 50 tane araba Temmuz ayında biterse? Mazda'nın umurunda değil. Türkiye distribütörü sırf bu yüzden distribütörlüğü bıraktı zamanında. Haliyle talep olsa bile fazla satılmıyor, bu da arabanın ikinci el değerini ve servis yaygınlığını düşürüyor.

      Sil
    2. Mermerler grubunun da hataları var.

      Hatta o Mermerler ki 1993 yılında çıkan yangında 5 yıllık defterlerinin yandığını ve büyük zararda olduklarını açıklamıştı. Açıkladıkları zarar 35 milyar, yani bu zamanın parasıyla 12 milyon TL (12 Trilyon) kadardı. Bir ihbar ile yandı denen defterler depolarında bulunmuştu. Neden o defterlerin yandığı söylendi acaba? Milliyet'e göre o dönem Mazda'nın dağıtıcılığını yapıyorlarmış ve böylesine büyük bir yangında yönetim kurulu başkanı M. Mermerci "önemsiz. Cana geleceğine mala gelsin" demiş.

      Ayrıca yanlış hatırlamıyorsam mazda.com.tr alan adını inadına vermediler. mazda-tr.com aktif şu anda.

      Sil
    3. Tabi Mermerler grubunun da kusurları vardır mutlaka, ama benim bahsettiğim şey sadece Türkiye'ye özgü değil. Mazda Almanya'da da, Fransa'da da aynı politikayı uyguluyor. Avrupa'ya doğru düzgün model bile getirmiyorlardı yakın zamana kadar. ABD'de uzun süredir satılmakta olan CX serisi arazi araçları Türkiye'ye yeni geldi mesela.

      Tabi Mazda'nın bu kota uygulamasının ve Avrupa pazarına fazla girmemeye çalışmasının başka sebepleri de olabilir. Mazda Ford'un Avrupa ayağıyla işbirliği yapıyor. En popüler modelleri olan 6 ve 3 motor, şanzıman ve platformlarını Ford'la (Fusion - Mondeo ve Focus) paylaşıyorlar. Mazda 2 de aslında Ford Fiesta'nın Mazda logolusu zaten. Ford ile aralarındaki anlaşmanın neleri kapsadığını bilmiyoruz, ama Ford Mazda'ya teknoloji ve parça satarken kendi aktif pazarı olan Avrupa pazarına girmemesi şartını koymuş olabilir. Sonuçta ben de Ford'un yerinde olsam en önemli parçalarını benden alan bir firmanın aynı pazarda önümü kesmesini istemem.

      Sil
  3. hacı hangi motor ve şanzıman kombinasyonuyla gelecek mazda 6 wagon süper olmuş

    YanıtlaSil