7 Temmuz 2012 Cumartesi

Fırtına kuşu ömrünün sonuna geldi: Mozilla artık yeni Thunderbird yapmayacak

Mozilla Vakfı açık kaynaklı e-posta istemcisi Thunderbird'ü geliştirilmeyi durduracağını açıkladı. Mitchell Baker isimli Mozilla yöneticisi kendi blogundan yaptığı açıklamada Thunderbird'ün bundan sonra sadece bir büyük güncelleme alacağını (versiyon 14 oluyor sanırım), bu güncelleme sonrasında da sadece güvenlik güncelleştirmeleri alarak temelde aynı kalacağını belirtti. Bunun sebebi olarak insanların Thunderbird'ü basitliği için kullanmaları, daha komplike işler için daha modern web tabanlı haberleşme yöntemlerini seçmeleri olarak gösterilmiş. Hal böyle olunca Thunderbird'ün daha komplike özellikler kazanması da gereksiz hale geliyor. Thunderbird'ü geliştirmek yerine diğer projelere (Firefox ve yeni çıkaracakları mobil işletim sistemi) yoğunlaşacaklarmış. Bir Thunderbird kullanıcısı olarak bu duruma biraz üzüldüm, ama kararı da yerinde buldum. Sonuçta ben de Thunderbird'ü olabildiğince basit şekilde kullanıyorum, eklenen ekstra özellikler de programı ağırlaştırmaktan başka bir işe yaramıyor bana göre. Sade kalsın, stabil olsun, güvenli olsun, bana yeter. Çoğu kullanıcı da benim gibi düşünüyor sanırım. Ben yine de Thunderbird kullanmaya devam edeceğim, bu halinden de gayet memnunum. İleride daha iyi bir alternatif çıkarsa o zaman fikrim değişebilir tabi.

2 yorum:

  1. Bu habere gerçekten üzüldüm.

    YanıtlaSil
  2. ben de Blog yazarı gibi düşünüyorum.Kesinlikle basit stabil güvenli olsun yeter.Çünkü iş karmaşıklaştıkça anlamsız add on lar programı cok yoruyor.

    YanıtlaSil