Mercedes besili arazi aracı GL'yi bu sene yeniliyor. 2013 model olarak piyasaya sürülecek olan yeni GL tıpkı eskisi gibi iri, heybetli ve konforlu görünüyor. Eski GL de gayet iyiydi, zaten yeni modelde eskisine göre çok radikal değişiklikler yok. Altyapı değişmiş olsa da aracın dış görünümündeki farklılıklar bunun yeni bir modelden çok makyajlı bir GL olduğu izlenimini veriyor. Tabi herşey görünüşten ibaret değil, çünkü bu tamamen farklı bir araba.
Aslında Mercedes'in GL'nin yenilenmesi için seçtiği zaman biraz manidar. Şöyle ki, GL'nin arazi aracı pazarındaki tek doğrudan rakibi Audi Q7. İkisi de iri, ikisi de Kuzey Amerika pazarı hedeflenerek tasarlanmış. BMW X5 ve Porsche Cayenne de bu rekabetin içinde, ama onlar ML ve Q7'nin karşısında biraz küçük kalıyorlar. Bu yüzden ML'ye en doğrudan rakip olarak Q7 görünüyor. Q7'nin bu yıl yenileneceği biliniyor. Mercedes dev arazi aracını rakibinin karşısında ezdirtmek istemediği için ML'yi güncelliyor, çünkü taze bir Q7 yaşlı ML'nin canına okurdu. Neyse, biz sebebini daha fazla kurcalamadan yeni ML'den bahsetmeye devam edelim.
Arabanın farları, tamponları, ızgarası gibi bir sürü parçası değişmiş, Mercedes'in yeni tarzına uydurulmuş. Asıl büyük değişiklik ise arabanın profilinde. İkinci resme dikkatlice bakarsanız siz de göreceksiniz, arabanın tavanı arkaya doğru uzatılmış ve arka cam dikleştirilmiş. Mercedes bunu neden yapmış bilemiyorum, ama arazi aracına minibüs tarzı bir hava vermişler bu dik arka cam yüzünden. Açıkçası bu detayı çok beğenmedim, ama bir sebebi vardır mutlaka. Bagaj hacmini arttırmak için olduğunu sanmıyorum, çünkü o kısım zaten ancak özel durumlarda kullanılıyor. Belki üçüncü sıra koltuk kullanıldığında (evet, GL yedi kişilik bir araç) baş mesafesini rahatlatmak için yapılmış olabilir, ama o da çok mantıklı gelmiyor. Arabanın kendisini gördüğümüzde anlarız ne olduğunu, resimlerden başka bir anlam çıkarmak zor.
Arabanın iç mekanında ilk ML'de de hakim olan klasik tasarım anlayışı hemen farkediliyor. Göze batan, dikkat çeken "radikal" bir detay yok. Biraz daha modern bir tasarım tercih edilmiş tabi, mesela yuvarlak ve ön konsoldan çıkıntı yapan havalandırma ızgaralarının yerine konsolun çizgilerine adapte olan dikdörtgen ızgaralar kullanılmış. Eski ML'ye oranla 2013 ML'de daha fazla teknolojik cihaz kullanılmış. Sonuç olarak ML güzelleşmiş, güncellenmiş. Motor seçeneklerinde fazla değişiklik olması beklenmiyor, çünkü mevcut ML zaten Mercedes'in en güncel motorlarını kullanıyordu. Okyanus ötesinde 8 silindirli, benzinli motorlar kullansalar da biz buralarda 6 silindirli 3.0 litrelik ML 350 CDI ile muhattap olacağız. Henüz resmi bir açıklama yapılmamış, ama yeni ML'nin sonbaharda piyasaya sürülmesi bekleniyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder