Artık her markanın kendine has bir dört tekerlekten çekiş sistemi var, daha doğrusu bu sisteme verdiği kendine has bir ismi var. Hepsi bir yana, bu sistemlerin arasında Audi'nin Quattro sisteminin yeri bir başka. Yarış pistlerine dört tekerlekten çekiş sistemini ilk kez Audi Quattro (sistem olan değil, model olan) getirmişti. Daha sonra da aynı sistemi kullanan arabalarda bu isim arabanın modelinin sonuna eklendi. Audi değişen Le Mans kurallarından istifade ederek dört tekerlekten çekişli bir yarış arabası geliştirdi. Üstte de gördüğünüz Audi R18 E-Tron Quattro dört tekerleğe de güç iletebilen hibrid bir pist arabası. Aslında Le Mans yarışlarında sürekli dört tekerlekten çekiş sistemlerine hala izin verilmiyor, ama belirli şartlarda elektrik motorlarının ön tekerlekleri çevirmesine izin veriliyor. Audi de bu "yasa boşluğundan" faydalanarak KERS (Kinetic Energy Retrieval System - kinetik enerji geri alma sistemi) teknolojisiyle depoladığı elektriği ön tekerleklerdeki motorlara iletiyor. Böylece geçici bir süre için de olsa Audi'nin yarış canavarı Quattro sistemine kavuşmuş oluyor. Audi dört tekerlekten çekiş sisteminin pistlerdeki başarısını hatırlatmak için kısa bir video hazırlamış. R18 neyse de, rallilerde yarışan ilk Audi Quattro çok ateşli görünüyor. Bence R18 ihtiyar kurtun yanında sönük kalmış. Videoyu aşağıda veya şurada izleyebilirsiniz.
Olsa da duvara çarpsam. :P
YanıtlaSil