17 Şubat 2012 Cuma

Mozilla mobil işletim sisteminin ilk görüntülerini yayınladı

Yanda gördüğünüz şey fazlaca basit bir Android teması değil. Bu aşırı sade görünüm Mozilla'nın mobil işletim sistemi Gaia'ya ait. Severek kullandığımız Firefox ve Thunderbird'ü yapan Mozilla bu sefer de cep telefonlarına güç verecek bir işletim sistemi geliştirmiş. Aslında Google'ın ChromeOS işletim sistemine benzer şekilde tarayıcı tabanlı olan bu mobil işletim sisteminin ismi Gaia. Altyapı olarak Google'ın fazlasıyla popüler Android platformu seçilmiş, ama bu iki işletim sisteminin aynı olduğu anlamına gelmiyor. Sadece Gaia Android'in de kullandığı mobil Linux çekirdeğini ve bazı dosyaları kullanacak, o kadar. Mozilla geliştiricileri Gaia'nın HTML5 desteği sayesinde harika bir web deneyimi sunacağını söylüyorlar. Geliştiricilere göre Mozilla şimdiden bir telefon üreticisiyle Gaia kullanan modeller konusunda anlaşmış durumda, ama bu firmanın hangisi olduğu söylenmiyor. Tabi burada önemli olan şey Gaia'nın yetenekleri değil, uygulama desteği. Eğer uygulama desteği yetersiz olursa Gaia dünyanın en harika işletim sistemi bile olsa kimse tarafından tercih edilmez. Tıpkı Nokia N9 ve MeeGo gibi, kısır bir şekilde desteğinin sonlandırılmasını bekler... Bu yüzden Mozilla işletim sistemiyle uğraştığı kadar yan uygulamalarla da uğraşmalı, uygulama geliştiricileri kendi platformuna çekmeye çalışmalı. Gaia kullanan mobil cihazların bu yıl içerisinde piyasaya çıkması bekleniyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder