10 Kasım 2011 Perşembe

Apple iOS 5.0.1 yayımlandı

Apple mobil cihazlarında kullandığı işletim sistemi iOS'un 5.0.1 sürümünü kullanıcılarına sundu. Geçtiğimiz ay iPhone 4S ile birlikte tanıtılan iOS 5 bazı kullanıcılar tarafından pilin çok hızlı tüketilmesi gibi şikayetler sebebiyle eleştirilmişti. Yeni sürümde gereksiz yere güç harcayan bazı hataların düzeltildiği belirtiliyor. Ayrıca, iPad 1 için çoklu görev (multitasking) desteği gelmiş (veya geliştirilmiş, çünkü ben zaten bu özelliğin olduğunu sanıyordum). Beni pek ilgilendirmeyen bir diğer düzeltme de iCloud üzerine yüklenen belgelerle ilgili. Bu hizmeti kullananlar eğer sıkıntı yaşıyorlarsa iOS 5.0.1 ile bu sıkıntılarından kurtulabilirler. Yeni versiyonun getirdiği en önemli düzeltme ise hepimizi ilgilendiriyor: Artık Avustralya aksanıyla söylediğimiz şeyler ses algılayıcı tarafından daha doğru şekilde algılanacakmış. Neyse, iOS 5.0.1'i iTunes üzerinden mobil cihazınıza yükleyebilirsiniz. Batarya konusunda umarım gerçek bir gelişme olur, çünkü Apple'ın mobil cihazlarının en büyük sıkıntısı pil ömrü.

Güncelleme:  iOS 5.0.1 güncellemesini yükledim, ama kullandığım cihaz bir iPhone olmadığı için pil tüketiminde bir fark gözlemleyemedim. Apple fan sitelerindeki tartışmalar bu güncellemenin çoğu kişinin pil sorununu çözmediğini gösteriyor. Kullanıcıların %30'u aşırı pil tüketiminin devam ettiğini, bir o kadarı da bekledikleri kadar düzelmediğini belirtmiş. Hatta, Apple'ın plasebo etkisine sığınarak hiçbir değişiklik yapmadan insanları pil tüketiminin düzeldiğine inandırmaya çalıştığı bile iddia ediliyor. Yakında kokusu çıkar elbet...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder