6 Eylül 2011 Salı

Klasik müzelerden sıkılanlara eğlenceli bir alternatif: Video oyunları müzesi

Sizlere daha önce Ukrayna'daki ekran kartı müzesinden bahsetmiştim. Bu sefer daha da eğlenceli, hatta tamamen eğlenceye odaklanmış bir müzeyle karşı karşıyayız. Dünyanın ilk oyun konsolu olan Magnavox Odyssey'in atası sayılan "kahverengi kutu"nun mucidi Alman asıllı Ralph Baer memleketi Almanya'da, Berlin'in doğusunda bir video oyunları müzesi kurmuş. Aslında bu müze 1990'ların sonunda açılmış, ama 2000 yılında kapanmış. 11 yıl boyunca kapalı kaldıktan sonra bu yıl yeniden kapılarını açan müzenin içeriği komple elden geçirilmiş. Müzede 1950'lerden 2000'lere kadar üzerinde oyun oynanabilen her tür bilgisayar ve konsol sergileniyor. Devrim yaratan oyun makineleri ve hafızalara kazınmış oyunlar bu müzenin ana konuları. Tabi bunların yanında oyunların etkilediği diğer alanlara da değinilmiş. Resimlerine bakmak bile insanı eskilere götürüyor, kim bilir müzeye fiilen gitsem neler hissederdim... Sizleri bilmem, ama ben bu müzeyi "mutlaka uğranması gereken yerler" listeme ekliyorum. Hani yolum Berlin'e düşerse, bu müzeye uğramadan dönmem herhalde. Video oyunları müzesinin fotoğraflarını ve videosunu aşağıda görebilirsiniz. Bu haberi bana yollayan Oyunkolik'e teşekkür ederim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder