22 Haziran 2011 Çarşamba

Model arabalara özel bir minyatür şehir: Metropolis II

Sanatın ne olduğunu tanımlamak zor, modern sanatın ne olduğunu tanımlamak ise imkansız. Modern sanat icra ettiğini iddia eden Chris Burden daha önce Metropolis isminde harika bir "kinetik heykel" yapmıştı, ben de burada onu tanıtmıştım. Chris Burden'ın içindeki yaratma isteği kabarmış olacak ki, bir sürü vakit ve para harcayarak Metropolis'in ikincisini yapmış. Metropolis'in 10 katı büyüklüğünde olan Metropolis II Los Angeles şehrinin benzeri olacak şekilde tasarlanmış. Tabi yine her taraftan yollar geçiyor, ama artık minyatür şehrin içinde gökdelenler, binalar ve bir tren hattı var. Minyatür şehrin yollarında gezen 1,100 Hot Wheels arabasının herbirinin altında küçük bir mıknatıs var. Bu mıknatıs sayesinde motora bağlı hareket eden kayışlar arabaları şehrin en tepesine çıkarıyor. Daha sonra arabalar tepeden aşağıya yerçekiminin yardımıyla iniyorlar. Anlatınca basit gibi geliyor insana, ama sistem gerçekten komplike. Eğer ilginç bir video izlemek için ayırdığınız üç dakikanız varsa Metropolis II tanıtım videosuna bir göz atın. Model arabalar ilgi alanınıza girmese bile bu kadar komplike bir sistemin görülmeye değer olduğunu düşünüyorum. Videoyu aşağıda veya şurada izleyebilirsiniz. Bu ilginç videoyu bana gönderen Oyunkolik'e teşekkür ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder