11 Kasım 2010 Perşembe

Alman mühendisliği buzlanmaya karşı - Volkswagen Low-E

Herkesin sevdiği firma Volkswagen sihirli bir kimyasal sayesinde arabaların camlarındaki buzlanma ve buğulanmayı durduracağını iddia ediyor. Otomotiv devinin mühendisleri Fraunhofer enstitüsünün (MP3 dönüştürmeyle uğraşanlara tanıdık gelmiştir bu isim) araştırmacılarıyla birlikte çalışarak otomobil camlarında buzlanmayı önleyecek (önleyemese de geciktirecek) bir kimyasal geliştirmiş. Bu kimyasal -17 dereceye kadar dayanabiliyormuş. Low-E isimli bu kimyasalın çalışma prensibi ise camı izole ederek arabanın içerisindeki ısının dışarı kaçmasını önlemek ve bu sayede camın sıcaklığının dış ortama göre daha yüksek olmasını sağlamak. Laboratuarda yapılan deneylerde başarılı sonuçlar veren Low-E'nin çözülmesi gereken bir sıkıntısı var maalesef. Bu kimyasalla (indium kalay oksit) kapnanan cam radyo sinyallerini geçirmiyor. Bu da arabanın içerisinde cep telefonları ve diğer kablosuz cihazlar dışarıyla bağlantı kuramayacak demek. Eğer bu sıkıntı da aşılırsa gelecekteki Volkswagen'ler (ve Volkswagen grubundaki diğer arabalar) buzlanmaya karşı daha dirençli olacak. Ülkemizin iklimi nispeten ılıman olduğundan dolayı bizim için buzlanma büyük bir sorun olmayabilir, ama kuzey ülkelerinin soğuk iklimlerinde camların buzlanması sürücüler için sıkıntı yaratabiliyor.

Volkswagen grubundan bahsetmişken kısa bir haberi de vereyim, içim rahatlasın. Chrysler'ın çoğunluk hissesini satın aldıktan sonra nakit sıkıntısına düşen Fiat grubu sahibi olduğu markalardan birini satmayı düşünüyormuş. Volkswagen ise marka satın alarak büyüme stratejisini devam ettirmek peşindeymiş, üstelik yeterli finansal kaynakları da mevcutmuş. Haber henüz dedikodu kıvamında olduğu için rakamlar ve markalar belli değil, ama Ferrari veya Alfa Romeo yakında Volkswagen grubuna katılabilir. Bu markalar fiat grubunun en az kazanç sağlayan markaları olduğu için satış listesinde ilk sıraları alacaklardır. Alfa Romeo için birşey diyemem, ama şemsiyesi altında Lamborghini, Bugatti, Porsche, Bentley ve Audi gibi spor - lüks araba markalarını bulunduran Volkswagen'in Ferrari'yi de alarak lüks segmentin tartışmasız lideri olması mümkün. Henüz resmi açıklama yok, o yüzden bunlar sadece dedikodudan ibaret olabilir. Bekleyip göreceğiz.

2 yorum: