11 Ekim 2010 Pazartesi

Google sürücüsüz otomobilleri deniyor

Her gün yeni bir işe bulaşan arama motoru Google (aslında ona teknoloji devi demek lazım, ama ben alışamadım bir türlü) bu sefer de trafikte sürücü hatalarının önüne geçecek bir sistem üzerinde çalıştığını duyurdu. Sürücü hatalarını ortadan kaldırmak için seçtikleri yol ise sürücüyü iptal etmek. Google'ın denediği sistemde arabayı bilgisayar kullanıyor. Tıpkı yukarıdaki resimde görüp iç geçirdiğimiz akıllı araba KITT gibi. 80'lerde Kara Şimşek (Knight Rider) dizisinde David Hasselhoff (henüz plajda bikinili kızlarla koşmaya başlamadığı zamanlarda) akıllı arabasıyla kahramanlık yapardı. Araba sürücüsüz ilerleyebilir, hatta çoğu zaman sürücüsünden daha akıllıca hareket ederdi. İşte bu fikirden yola çıkan Google mühendisleri arabayı sürücüsüz kullanan bir sistem yapmış, hem de uzun süre denemiş. Sürücü yardımı olmadan şehir içinde 225.000 km yol alan araç bu deneme sürecinde sadece bir kez kırmızı ışıkta dururken önündeki arabaya hafifçe dokunmuş. Test sırasında arabada acil durumlarda müdahale edebilecek bir sürücü bulundurulmuş. Ben bunun güzel bir gelişme olduğunu düşünüyorum, ama memleketimizde kullanılabileceğine inanmıyorum. Sürücüsüz araba bir robottur, robotlar da kurallara göre hareket ederler. Kuralların rastgele olarak bozulabilir olması robotların hesapladığı olasılıkların dışındadır. Bizim ülkemizde trafik ışıklarının ne anlama geldiğini bilmeyen sürücüler bile var. Bildiği halde takmayanlar var, daha hiç sinyal vermemiş olanlar var. Bu robot arabalar karşıdan gelen Türk sürücünün ne yapacağını nerden bilecek? İşte bu yüzden sürücüsüz arabanın kolay kolay Türkiye yollarında kullanılamayacağını düşünüyorum. Google yetkilileri sistemin 2019 yılında satışa sunulacağını söylemiş. Tıpkı Android işletim sistemini pazarladıkları gibi, bu sistemi de üreticilere satarak tüm arabalarda birbirine uyumlu, tek bir sistemin kullanılmasını sağlayacaklarmış. Bana kalırsa değil 2019, 2029 yılında bile burada sürücüsüz araba kullanılmaz. Yine de teknolojik açıdan çok güzel bir gelişme olduğunu düşünüyorum. Robotik teknolojisi açısından büyük bir basamağın atlandığı kesin. Sürücüsüz arabanın Google yetkilileri tarafından denenmesiyle ilgili videolar aşağıda. Kısa, ama en azından test sürecini bizzat göstermesi açısından güzel.



3 yorum:

  1. Google Cem Yılmaz'ı taklit ediyor galiba. :P

    YanıtlaSil
  2. Google bilimkurgu filmlerini taklit ediyor.

    YanıtlaSil
  3. herşeyin bi taklidi vardır yoksada olmalı
    (çin atasözü)

    YanıtlaSil