27 Eylül 2010 Pazartesi

Basında en çok yer verilen teknoloji firması Apple

ABD'deki Pew Araştırma Merkezi (ismi de garipmiş hani) basında teknoloji firmalarının kapladığı yer konusunda bir araştırma yapmış. Bir yıl boyunca ABD medyasının 52 farklı kaynağından gelen 437 makale ve haberi inceleyen araştırmacılar Apple firmasının ciddi bir farkla rakiplerini geçerek medyada en çok yer verilen teknoloji firması olduğunu saptamış. Rakamları okuyunca şaşırmış olmanız normal, bir sene boyunca sadece 437 makalenin incelenmiş olması bana da garip geldi. Konuyu biraz kurcaladığımda ise araştırmacıların teknoloji medyasına değil genel medyaya yansıyan haberleri ve makaleleri incelediklerini öğrendim. Burada bahsi geçen haber ve makaleler çok önemli olup normal gazetelerde, televizyon kanallarında, internet sitelerinde ve radyolarda yayınlananlar. Bu araştırmaya göre teknolojiyle yakından ilgisi olmayan, günlük haberlerini okuyan Amerikalıların geçen sene okuduğu teknoloji haberlerinin %15,1'i Apple ile ilgiliymiş. İkinci sırada %11,4 ile Google, üçüncü sırada %7,2 ile Twitter ve dördüncü sırada %4,8 ile Facebook bulunuyormuş. Kısaca Apple öyle bir üstünlük sağlamış ki, Twitter'ı ikiye katlamış, Google ile Facebook'un toplamına yakın bir oran yakalamış. Maşallah diyorum, başka da birşey demiyorum. Merak edenler için bunu da ekleyeyim: Microsoft'un payı sadece %3'müş. Ya diğer firmalar bu işi beceremiyorlar, ya da Apple medya ilişkileri konusunda çok başarılı. Araştırma projesinin başında bulunan Amy Mitchell medyanın Apple'ı sevmesinin en büyük sebebinin elmalı firmanın yaptığı eğlenceli ve dikkat çekici yeni ürün duyuruları olduğunu söylüyor. Bir de buna iPhone 4'ün anten skandalını (AntennaGate) eklersek çıkan sonuca pek şaşırmamak lazım.

3 yorum:

  1. Fruit for Dummies...

    YanıtlaSil
  2. Sonra da bu Apple manyaklığının nereden çıktığını merak ederler... Bu arada dikkat ettim, ben de Apple ile ilgili baya yazı yazmışım. Demek ki aynı sıkıntı bende de var.

    YanıtlaSil
  3. ben apple sadece yemek için alırım çünkü bi tane ipodum vardı ki hala var ama nerde bilmiyom apple den soğuttu beni açıkçası sevmedim hiç

    YanıtlaSil