21 Temmuz 2010 Çarşamba

Fujifilm'den hibrit odaklamayı kompakt makinelerle tanıştırıyor: F300EXR

Yukarıda gördüğünüz şekilli makine Fujifilm Finepix F300EXR. Kendisi, 15 kat optik yakınlaştırmaya sahip bir ultra kompakt. Super CCD EXR tipinde, 1/2" büyüklüğünde, 12mp çözünürlüğe sahip bir algılayıcıya sahip olan makine ilginç odaklama sistemiyle fark yaratıyor. Hibrit odaklama denilen bu sistem kompakt makinelerde bulunan odaklama sistemiyle DSLR makinelerde bulunan odaklama sisteminin birleşmesinden oluşuyor. Çekim yapılan şartlara göre hangisi daha etkin çalışacaksa Fuji onu seçiyor. Arkada da 460.000 piksele sahip 3" büyüklükte bir ekran çekilen sahnenin rahatça görülmesini sağlıyor. Titreşim önleme sistemi de geliştirilmiş, artık makineye entegre jiroskop sayesinde sarsıntıların fotoğrafı etkilemesi daha etkin şekilde engelleniyor. Benim gördüğüm tek sıkıntı flaşın çok zayıf görünmesi. Yüksek zoom oranına sahip bir makinede daha güçlü bir flaş kullanılmalıydı. Fiyatı henüz belli değil, hatta Tğrkiye'ye geleceği bile kesin değil, ama yine de çok güzel görünüyor. Kompakt makine almak isteyenlere rahatlıkla tavsiye edebilirim.

2 yorum:

  1. "Çekim yapılan şartlara göre hangisi daha etkin çalışacaksa Fuji onu seçiyor."

    - Oğlum Fuji, mühür sende! Ben şu köşeye kıvrılıyorum; sen kafana göre takıl.

    YanıtlaSil
  2. Profesyonel makina olarak iyi bir özellik ama biz kompakt makine kullanıcıları anlamayız bu ince ayarlardan şahsen ben kullanmakta olduğum Canon ile otomatik odaklamayı tercih ediyorum tabi ki sıkıntı yaşamıyor muyum yaşıyorum.bir işlemcinin resmini bile çekemedim.ben fotoğraf çekemiyorum ey halkım.yine de teknoloji olarak ilerleme kaydetmemiz güzel birşey dünya insanı olarak.

    YanıtlaSil