18 Ocak 2010 Pazartesi

Symbian^4 böyle olacak

Ağırlıklı olarak Nokia'nın kullandığı akıllı telefon işletim sistemi Symbian 2011'de büyük bir güncellemeyle yenilenecek. Symbian^4 gibi ilginç bir kod adı olan bu işletim sistemi tamamen dokunmatik kullanıma odaklı hazırlanacakmış. Bilindiği üzere mevcut dokunmatik Symbian Sürümü olan S60 9.4 V5 eski sürümden kotarılmış bir ürün, yani dokunmatik özelliği sonradan eklenmiş. Değişecek olan sadece dokunmatik arayüzü değil tabii ki, menüler, multimedya özellikleri ve internet araçları da günümüz standartlarına göre güncellenecek. Apple iPhone yüzünden zor günler geçirmeye başlayan Symbian Google Android işletim sisteminin 2009 içinde yaygınlaşmasıyla iyice sıkıntıya düşmüştü. Öyle ki iPhone'dan daha güçlü donanıma sahip olan N97 bile eski tarz işletim sistemi yüzünden rekabette zayıf kalmıştı. İşte bu sıkıntıları gidermek için Nokia artık ufak güncellemelerle uğraşmak yerine işi kökten halletmeyi seçmiş, Symbian^4 gibi tamamen yeni bir işletim sistemini hazırlamaya başlamış. Umarım kaynak tüketimi konusunda ipin ucunu kaçırmazlar, çünkü eskiden Symbian'ın rakiplerine karşıen büyük üstünlüğü bu alandaydı. Aynı işlemci ve hafızayla Windows Mobile sürünürken Symbian uçardı. Geriye dönük uyumluluk konusunda bir açıklama yapılmamış ama popüler yazılımların bu işletim sistemine uygun sürümlerinin hızla yayılacağı şüphesiz. Zaten Symbian hiçbir zaman yazılım sıkıntısı çekmemiştir. Ekran görüntüsü güzele benziyor, inşallah fazla bekletmezler bizi. 2011 yılının ilk çeyreğinde piyasaya sürülmesi beklenen Symbian^4'ü kullanan telefonlar ülkemize ne zaman gelir bilinmez. Fazla pahalı olmasa da biz de alsak. Açıkçası ana ekrandaki saat hoşuma gitti, mevcut saatten çok daha güzel görünüyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder