2 Kasım 2009 Pazartesi

Bu iş Intel'le olmayacak...

Arka arkaya gelen haberleri gördükçe bu görüş oluştu kafamda. Sık sık yazıyorum, ben bir netbook kullanıcısıyım. Ufak ekrana ve dar klavyeye bile alıştım, işyerimde sürekli netbook kullanıyorum. Tahmin edeceğiniz üzere bu yazıyı da bir netbook üzerinde yazıyorum. Tam olarak halimden memnunum diyemem ama işimi görüyor şimdilik. Her netbook kullanıcısı gibi ben de güzel, yeni modeller çıksın da şu piyasa şenlensin, hatta biz de alalım da sefasını sürelim şeklinde düşünüyorum. Düşünüyorum ama düşüncelerim (veya hayallerim) bir türlü gerçek olmuyor. Her yeni çıkan netbook modeline bakıyorum, aşağı yukarı birbiriyle aynı. Kayda değer bir geliştirme olmadı geçen yıldan beri. Yapılan tüm yeniliklerin özeti şu: kasalar biraz inceldi, pil ömrü arttı. Performans kulvarında hiçbir ilerleme yok. Tabi ufak tefek hareketlenmeler var, ama pratikte kullanıcıya birşey getirmiyor. Bu kısırlığın sebebi de netbook kavramının mimarı sayılabilecek olan, netbookların kalbi Atom işlemcisinin üreticisi olan Intel.

İnsan kendi çocuğunun gelişmemesi, yerinde sayması için çaba gösterir mi? Intel gösteriyor! Çift işlemcili Atom işlemcisi yaptılar, bir türlü netbooklarda göremedik. Nvidia ION platformunu türlü gıcıklıklar yaparak engellemeye çalıştılar. Büyük üreticileri cezalarla korkutarak farklı netbook tasarımlarını engellediler, pil ve harddisk haricinde tüm netbookların birbirinin aynı olmasına sebep oldular. Tüm bunları boşuna yapmıyorlar tabi. İşlemci piyasasının büyük üreticisi Intel hiçbirşeyi plansız programsız yapmaz. Intel, notebooklarda kullanılan diğer ucuz (ve yavaş) işlemcilerinin hızlı Atom işlemciler (ve netbooklar) yüzünden pazar kaybı yaşamasından korkuyor. Sıradan kullanıcılar notebook yerine netbook alırlar, o zaman da kar marjı düşer, piyasanın dengeleri bozulur filan diye Atom işlemcisini hep garip sınırlar arasında sıkıştırıyor.

Bu işin tek bir çözümü var. AMD, VIA veya başka bir üretici (x86 işlemci üretme lisansı olan başka üretici yok bildiğim kadarıyla) bu piyasaya girecek, Intel'i zorlayacak, sınırları kaldırmak zorunda bırakacak. Tamam, biz de netbook üzerinde Crysis oynamak peşinde değiliz ama en azından çağımız şartlarına uygun, video ve animasyonlarda zorlanmayan, hafif işlemlerin seri şekilde yapılabildiği pratik netbooklar istiyoruz. İlerleyen bir ortamda sabit kalmak, geri gitmek demektir. Her günü bir öncekinden daha hızlı olan bilişim sektöründe İlk çıktığından beri aynı hızda kalan bir platform bana çağ dışı geliyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder