4 Kasım 2009 Çarşamba

Beklediğim hareket VIA'dan geldi

Geçtiğimiz günlerde bu iş Intel'le olmaz demiştim. VIA beni duymuş olmalı ki (kulağı deliktir, eski kurtlardan ne de olsa) sanki bana cevap verircesine Nano 3000 işlemci ailesini duyurdu. Kısaca durum şöyle: Intel netbook platformunu Atom işlemcisiyle tekelleştirmiş durumda, VIA ise enerji verimliliği öyle olmaz böyle olur diyerek Nano 3000'le Intel'e kafa tutuyor. Geçmişte 3 adet VIA anakart (KT133, KT133A, KT400) kullanmış biri olarak ben bu firmayı içten içe severim. Uygun fiyata kaliteli ürünler sunarlar. Görünüşe göre Nano işlemcisi de bir istisna değil. Performansı aynı hızdaki eski Nano'ya göre %23, netbookların demirbaşı Atom N270'e göre %43 daha iyiymiş. Görmeden birşey denmez ama kulağa güzel geliyor. Bir de 1.4ghz ve altı hızlardaki modellerin boştayken sadece 0,1 watt tüketmeleri gibi bir durum var ki, duyunca çüş dedim. Umarım bir an önce üretimine başlanır ve piyasaya hızla yayılır. Açıkçası netbook kullanmaktan memnun olsam da Intel'in kaprislerinden sıkıldım. Birisi gidip Intel yöneticilerine "fazla naz aşık usandırır" demeli. Rakip olmayınca şımardılar iyice. AMD de bu konuda bir atak yaparsa bizi güzel günler bekliyor diyeceğim. O zaman rekabet tüketicinin işine yarar, hem fiyatlar düşer hem performans artar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder